تعداد بازدید: ۷۴۸
کد خبر: ۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ - 2020 25 October
٦٥ درصد معلمان سردرگم آموزش مجازی

در حالی که بر اساس آمارهای آموزش و پرورش نی‌ریز تعداد ۱۴ هزار و ۸۸۹ دانش‌آموز نی‌ریزی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ حضور دارند اما بر اساس آخرین گفته‌های مدیر این اداره ٤ هزار نفر از این دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند!

 امیر ولی‌زاده با بیان اینکه نزدیک به ۶۵ درصد معلمان اولین تجربه آموزشی در فضای مجازی را تجربه می‌کنند گفت: حدود ۳۰ مدرسه به اینترنت دسترسی ندارند و در حدود ۲۰ مدرسه اینترنت آنها ضعیف است.


وی با اعلام اینکه در این زمینه تعدادی از خیرین کمک کرده‌اند اما جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نمی‌باشد گفت: به شخصه آموزش مجازی را عدالت اجتماعی و آموزشی نمی‌دانم. در شرایط کنونی نظر همکاران، دانش‌آموزان و اولیای گرامی بر این است که آموزش حضوری بهتر است اما باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که کرونا آموزش و پرورش را همانند سایر سازمان‌ها وارد یک مرحله جدید کرده و برای شرایط زندگی جدید باید یک برنامه منسجم ارائه شود. اینکه ما منتظر باشیم شرایط به حالت عادی برگردد و دوباره با روش‌های قدیم شروع کنیم کاملاً اشتباه است.


مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حل مشکل آموزش مستلزم درک مشترک و همگانی است گفت: به عنوان مثال برنامه‌ریزی در خصوص آموزش مجازی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها همچون اینترنت و بالا بردن سرعت پیام‌رسان‌های داخلی است که باید در برنامه وزارت ارتباطات گنجانده شود.


همچنین در آموزش نیمه حضوری نیازمند توجه بیشتر به معلمان، کم کردن محتواهای کتب درسی، و کاهش جمعیت کلاس‌ها است که بار مالی سنگینی بر دوش وزارت آموزش و پرورش می‌گذارد که در این باره مجلس محترم در تخصیص اعتبارات باید این موارد را لحاظ کند.


نبود امکانات مالی جهت تهیه ابزار آموزش مجازی برای دانش‌آموز و معلم و از طرفی عدم آشنایی اولیاء با شیوه‌ها‌ی آموزش مجازی و جایگزینی اولویت‌های معیشتی در خانواده‌ها آموزش را به حاشیه رانده است. 


ولی‌زاده با بیان اینکه تهیه امکانات آموزشی و توجه به همکارانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا مادران باردار همگی مستلزم اعتبار مالی است گفت: با این تفاسیر هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در شرایط بحران نیازمند همکاری همه سازمانهای تصمیم‌گیرنده در سطح کلان و خرد می‌باشد که متأسفانه تا به امروز برنامه‌ای منسجم برای پیگیری آموزش تدوین نشده و وزارت آموزش و پرورش و معلمان در این اوضاع بیشترین مشکلات و سردرگمی را دارند؛ البته باید اذعان نمود در این مدت محدود راه‌اندازی شبکه شاد اقدام خوبی بود اما نیازمند تهیه زیرساخت مناسب و عادلانه است.


وی در پایان گفت: بنده نیز مانند بسیاری از افراد جامعه باور دارم تا زمانی که امکانات، ابزار و زیرساخت آموزش مجازی عادلانه نباشد آموزش حضوری به عدالت نزدیک‌تر است لیکن در حال حاضر با توجه به شرایط موجود چاره‌ای جز این روند و شیوه آموزش غیرحضوری وجود ندارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها