تعداد بازدید: ۷۸۴
کد خبر: ۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 2020 25 October
بی توجهی هزینه سنگینی‌دارد!
غلامرضا شعبانپور / مدیر مسئول

ستاد مبارزه با کرونای نی ریز در صدد راه اندازی نقاهتگاه برای درمان بیماران مبتلا به کروناست؛ چون بخش کرونای بیمارستان پر شده و متأسفانه تعداد مبتلایان با سرعت زیادی در حال افزایش است.


علت اصلی افزایش ابتلا به کرونا کاهش حساسیت مردم است؛ به طوری که مراسم عروسی در حال برگزاری است! در یک مورد مسئولان مجبور به برخورد قانونی برای تعطیلی یک مراسم عروسی شده‌اند. چنین مسائلی نشان از کاهش حساسیت دارد.  براستی چرا به فکر نیستیم؟


کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند زمستان امسال ٣ درجه سردتر خواهد شد، از طرفی ویروس شناسان معتقدند سرما ضمن شیوع سرماخوردگی‌های مختلف، آنفولانزا و کرونا را هم افزایش می‌دهد و این بسیار نگران کننده است.


یه یاد داشته باشیم که سالمندان، کودکان، بیماران خاص و دارای آمادگی زمینه‌ایی بسیار آسیب‌پذیرند و تعدادشان هم کم نیست. شیوع کرونا در آستانه بحران قرار دارد. کار به جایی رسیده که کپسول‌های اکسیژن موجود در بیمارستان که روزانه شارژ می‌شوند، جوابگوی نیاز نیست. با راه افتادن نقاهتگاه این نیاز بیشتر هم خواهد شد. یکی از نیازهای حیاتی اولیه بیماران بستری کرونایی، اکسیژن است و پس از آن داروهای تخصصی دیگر.


به یاد دارم در زمان جنگ تحمیلی ٨ ساله، سال ١٣٦٥ بدترین سال از نظر تعداد مجروحان و شهدا بود. به بنیاد شهید شهرستانها از جمله  نی‌ریز اعلام شد نقاهتگاهی برای مجروحان تدارک ببیند اما خوشبختانه با راه‌اندازی نقاهتگاهی در شیراز این مشکل مرتفع و نیاز به راه‌اندازی در نی‌ریز نشد؛ اما متأسفانه الان وضعیت آنقدر بد شده که ستاد کرونا پیش‌بینی دو نقاهتگاه کرده است؛یعنی وضعیت از زمان جنگ بدتر شده است . این مسئله قابل کنترل نیست مگر اینکه تک تک مردم موضوع را بسیار جدی بگیرند و رعایت کنند. چه دلیلی دارد که در این وضعیت بد شیوع کرونا و اوضاع بسیار بد اقتصادی و گرانی رو به افزایش، در صدد برگزاری مراسم عروسی یا عزا برآییم؟!


اگر مردم رعایت نکنند، اگر تجمعات برچیده نشود و... از مسئولان کاری ساخته نخواهد بود.


شاد و سالم و موفق باشید 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها