تعداد بازدید: ۴۷۳۱
کد خبر: ۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ - 2020 18 October
یک شهروند... یک خبرنگار
تصاویر: مهدی شهبازی

بید بخون یکی از مناطق تفریحی شهرستان نی‌ریز می‌باشد که توسط برخی‌ها مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.


لازم است در یکی از روزهای تعطیل به این منطقه تفریحی بروید تا زیبایی‌های آن را ببینید. از زمانی که شهرداری نی‌ریز مسیر بیدهای پایین تا بیدهای بالا را آسفالت کرده، راه دسترسی مردم آسان‌تر از قبل شده است.


غالباً در یک روز تعطیل انبوهی از مردم در این تفرجگاه حضور می‌یابند اما آنچه که بسیار قابل تأمل می‌باشد زباله‌هایی است که روز به روز این منطقه را از تفرجگاه به سمت زباله‌دانی سوق می‌دهد.


زباله‌های بازیافت نشدنی از جمله پلاستیک، شیشه و انبوهی از مواد غذایی نصفه و نیمه در مسیر قابل رؤیت است.


حجم زباله‌ها بعد از یک روز تعطیل قابل وصف نیست و تصاویر مختلفی از این زباله‌ها برای ما ارسال شده است.


در این رابطه بسیاری از فعالان محیط زیستی، سازمان‌های مردم نهاد، افراد عادی و علاقه‌مندان به طبیعت اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها و انتقال به شهر می‌کنند اما مشکل کجاست؟


مردم به غلط جمع‌آوری زباله را مربوط به شهرداری می‌دانند و انگشت اتهام را به سوی این سازمان می‌برند در حالی که بر اساس گفته‌های شهردار و طبق قانون،این منطقه خارج از محدوده می‌باشد و شهرداری مسئولیتی در برابر آن ندارد. هرچند در همین رابطه با هماهنگی شرکت جمع‌آوری پسماند شهری جمع‌آوری زباله‌ها به صورت مقطعی انجام می‌شود اما به نظر می‌رسد مردم فراموش کرده‌اند که در برابر حفظ طبیعت خودشان مسئولیت دارند و چندان سخت نیست تا پس از یک تفریح روزانه، زباله‌ها در کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری و به شهر آورده شود.


به یاد داشته باشیم که بید بخون، پلنگان و بسیاری از مناطق تفریحی نی‌ریز متعلق به همه می‌باشد و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.

 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها