تعداد بازدید: ۹۱۴
کد خبر: ۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 2020 11 October
حجت‌الاسلام رحمانی‌زاده:
خطیب جمعه نی‌ریز آلودگی کارخانه سیمان خاکستری را نگران‌کننده خواند و از مسئولان خواست فکری به حال آن کنند.
حجت‌الاسلام رضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 18 مهر با بیان این که تخریب محیط زیست جنایت و خیانت در حق بشریت است، اظهار داشت: «آلایندگی کارخانه سیمان خاکستری در منطقه حسن‌آباد، محیط‌زیست آنجا و حتی شهر نی‌ریز را با خطر مواجه کرده است. هر چند اطلاعات کاملی ندارم، اما از جهت اهمیت آن و پیرو مطرح شدن آن در روزنامه‌های محلی می‌گویم؛ شنیده‌ام این کارخانه قرار است ۶۰۰ هکتار از اراضی آن منطقه را برای مدت ۵۰ سال در عمق ۵ متر خاکبرداری کند.»

وی افزود: «مسئولان باید درد مردم را بشنوند و دغدغه‌های آنها را جدی بگیرند. ان‌شاءا... این چارچوبها در راستای سیاست‌های مصلحت برای مردم باشد. اما این حجم از آلایندگی در منطقه روی گونه‌های گیاهی نگران کننده است.  این کارخانه‌ها در جاهای دیگری از استان فارس هم هست؛ ولی آیا این حجم از آلایندگی را دارد؟ البته محیط زیست می‌گوید پایش می‌کنیم و اگر رعایت نکنند، مانعشان می‌شویم. امیدواریم مسئولان مرتبط فکر و اقدام عملی کنند.»

رحمانی‌زاده به روز بزرگداشت حافظ اشاره کرد و عنوان داشت: «حافظ از درخشان‌ترین چهره‌های فرهنگ فارسی است و هیچ کدام از شعرا به اندازه او به اعماق جان و زوایای ذهن ما نفوذ نکرده است. حافظ شاعر تمام قرنها است و همه به عبارتی حرف دل خودشان را در کلام او پیدا کرده‌اند؛ از عرفا و بزرگان گرفته تا مردم کوچه و بازار.»

ایشان اضافه کرد: « دو خصوصیت حافظ، زبان فاخر و معارف او است که این شاعر را در قله نگه داشته است. استفاده او از قرآن باعث شده که اشعارش ماندگار شود.»
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
اين يكي از آثار مخرب اين صنعت است. نبايد از ديگر آثار مخرب آن كه مصرف بي اندازه آب است غافل شد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها