تعداد بازدید: ۸۶۸
کد خبر: ۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ - 2020 26 September
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه ٤ مهرماه، به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغازین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «باید مانع از تحریف جنگ و واقعیتهای آن شد.»
امید شهدان، نی‌ریزان فارس: رحمانی‌زاده به شخصیت و نقش بی‌بدیل امام خمینی(ره) در پیشبرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  «متأسفانه این نقش مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته و باید در نوشته‌ها و کارهای تولیدی ما نمود بیشتری داشته باشد.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «باید با تولید کارهای فاخر، مانع از تحریف جنگ شد و واقعیتهای آن را آشکار کرد.»

وی به تشخیص ابعاد و حجم واقعی کارزار دفاع مقدس از جانب امام خمینی(ره) پرداخت و عنوان داشت: «امام از همان روزهای ابتدای جنگ متوجه شدند که صدام ملعبه دست دیگران است و پشت این جنگ کشورهای دیگری هستند که از انقلاب و ملت ایران سیلی خورده‌اند.»

ایشان به کمک‌های مردمی و مسئله مساوات اشاره کرد و گفت: «مردم به اندازه وُسع خود باید به نیازمندان کمک کنند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی‌زاده، در جایی دیگر سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: «انسان کریم نسبت به انسان بی توجه مقابله به مثل نمی‌کند. بنا نیست ما بدی را با بدی پاسخ دهیم. مثل شخصی که در مدینه به امام حسن(ع) جسارت کرد و امام با دشمن خود با مهربانی رفتار و او را به منزلش دعوت کرد.»

وی افزود: «اگر این اصول بر زندگی ما حاکم بود، امروز جامعه این گرفتاری‌ها را نداشت و ما این حجم از شکایات را در مراجع قضایی نداشتیم. اما متأسفانه امروز آستانه صبر مردم پایین آمده است. یکی از جرائم صدرنشین شهرستان ما، ضرب و شتم است و مردم برای یک سری مسائل جزئی با هم دست به یقه می‌شوند.»

در بین دو نماز، سرهنگ پاسدار غلامرضا شعبانی‌نیا فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و عنوان کرد: «دفاع مقدس مظهر ایثار بود. در این جنگ، بیش‌از ۴۰ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رژیم بعث همکاری داشتند. واقعیتهای جنگ تحمیلی ۸ ساله بین ایران و عراق را باید برای آیندگان مستند کرد تا مقام شهادت به فراموشی سپرده نشود.»

گفتنی است در این مراسم اعضای هلال‌احمر اقدام به ضدعفونی در ورودی مصلا کردند و گروه سرود شهید قاسم سلیمانی به مناسبت هفته دفاع مقدس به اجرای برنامه پرداختند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها