تعداد بازدید: ۱۲۴۳
کد خبر: ۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ - 2020 24 September
دکتر حسنعلی پیشاهنگ در گفتگو با اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی:
امروز ایثار مدافعان سلامت در نبرد با کرونا، یادآور از جان گذشتگی رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و همراهی و همدلی مردم با آنان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی؛ دکتر حسنعلی پیشاهنگ متولد فروردین ماه سال 1347 خورشیدی از جمله پزشکانی است که در دوران دفاع مقدس برای خدمت به مردم و دفاع از خاک وطن هم به عنوان رزمنده و هم پزشک حضور داشته است.

وی در خصوص حضور خود در جبهه‌های جنگ تحمیلی می‌گوید: سال 65 پس از کنکور به جبهه رفتم و به عنوان تک تیرانداز در منطقه فاو به خدمت مشغول شدم و پس از آنکه نتایج کنکور اعلام شد به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شدم و در سال 67 که قطعنامه 598 را ایران پذیرفت دانشجو بودم که به منطقه طلائیه رفتم و در بیمارستان صحرایی آن جا به عنوان پزشک‌یار مشغول شدم.

وی ادامه می‌دهد: در اواخر تیر سال 67 با وجود آنکه ایران قطعنامه را پذیرفت، عراق دست به همه سنگینی به خوزستان زد به طوری که تا نزدیک جاده اهواز- خرمشهر پیش‌روی کرد دوباره وارد فضای جنگ و جبهه شدم عراق پیشروی کرد، لذا به ما اسلحه دادند که در صورت حمله عراقی‌ها بتوانیم از خود دفاع کنیم اما قبل از آنکه به بیمارستان صحرایی طلائیه برسند ما را به وسیله  اتوبوسهایی که برای بازگرداندن نیروها فرستاده بودند از طلائیه به عقب بردند؛ اما متأسفانه 30 نفر از کادر درمانی بیمارستان اسیر شدند که خاطره بسیار تلخی بود.

دکتر پیشاهنگ با اشاره به فعالیت‌های پزشکان به ویژه گروههای جراحی و ارتوپدی در دوران  جنگ اظهار می‌کند: تلاش‌ها و رشادتهایی که در اپیدمی کرونا از سوی همکاران مشاهده می‌کنیم بسیار سخت‌تر از آن دوران است. ایران همیشه در طول تاریخ مقابل ناملایمات (چه نظامی و چه اپیدمی بیماری‌ها) ایستادگی کرده و با همراهی و همدلی مردم از بلایا و بحران عبور کرده است. در شرایط بحرانی کنونی هم نیازمند همدلی و همراهی مردم هستیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و... بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی بیان می‌کند: هدف من فقط ایران و ایران و ایران است و اکنون نیز در مطب شخصی خود به ارائه خدمت مشغول هستم و امیدوارم با همراهی مردم و همت والای کادر درمان هر چه زودتر از این پاندمی عبور کنیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها