تعداد بازدید: ۹۴۱
کد خبر: ۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ - 2020 21 September
پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری و تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت جنگ به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در مهدیه رزمندگان اسلام نی‌ریز برگزار شد.
امید شهدان، نی ریزان فارس : آیین پخش سخنان مقام معظم رهبری و تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت  و رزمندگان بمناسبت چهلمین دفاع مقدس بصورت ارتباط مستقیم با شبکه یک سیما باحضور مسئولین، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صبح امروز ۳۱ شهریورماه در مهدیه رزمندگان اسلام نی‌ریز برگزار شد.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

 این تکریم و بزرگداشت وظیفه ملّی ما است. رزمندگان که امروز روز تکریم آنها است کسانی هستند که از جان گذشتند و از آسایش و زندگی خانوادگی و همسر و فرزندان چشم پوشیدند و همه داشته های خود را به مصاف دشمن بردند.

 این جماعتی که به عنوان رزمندگان و پیشکسوتان در این مراسم حضور دارند جزو کسانی هستند که این توفیق را داشتند که این کار را به پایان رساندند.  وقتی می‌توانیم عظمت رزمندگان را تشخیص دهیم که عظمت میدان مشخص شود. 

 طرف اصلی صدام و حزب بعث ‌نبودند، اینها وسیله‌ٔ عناصر اصلی بودند. صدام را با استفاده از جاه طلبی‌های او پیش انداخته بودند. طرف اصلی قدرتهایی مثل آمریکا بودند که از انقلاب ضربه جدی خورده بودند و برخی هم کسانی بودند که از اینکه یک عنصر جدیدی در منطقه بر اساس اسلام بوجود بیاید نگران بودند. شوروی و برخی کشورهای اروپای غربی و شرقی و ناتو در مقابل ما بودند.

اسنادی که بعداً رو شد مشخص کرد پیش از جنگ صدام با آمریکایی‌ها توافق کرده بود ضمن اینکه در اثنای جنگ کشتی‌ های باری در امارات پهلو می‌گرفتند و تجهیزات را در اختیار صدام قرار می دادند.

 اینجاست که انسان نقش شگفت انگیز رهبری امام بزرگوار را تشخیص می‌دهد. بعضی‌ها اظهار تعجب می‌کنند که چطور ممکن است یک روحانی مَُسِّنی بتواند نیروهای مسلح را در جنگ مدیریت کند. اولاً مهم این بود که کار بزرگ امام این بود که حجم این کارزار را شناخت. امام از اول فهمید این درگیری بین دو همسایه نیست و تشخیص داد دشمن اصلی کیست. ثانیاً امام فهمید این مسئله بزرگ را فقط ملت ایران می‌تواند حل کند و فقط کار نیروهای مسلح نیست و بر اساس آن عمل کرد و این حرکت عظیم مردمی شکل گرفت. شخصیت معنوی امام و معصومیت کلام امام و نگاه تیر بین او، اعماقی را مشاهده می‌کرد.

 این بخشی از هویت ملی ما است. این بخاطر این است که دفاع مقدس مظهر بروز هویت والای ملت ایران بود. دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین اقدامات ملت ایران بود. دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها