تعداد بازدید: ۱۱۳۸
کد خبر: ۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ - 2020 20 September
جلسه بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز، جلسه بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان  نی ریز با حضور عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ، طهماسبی نماینده مردم شهرستان های نی ریز ، استهبان وبختگان در مجلس شورای اسلامی؛ هدایت سرپرست فرمانداری ، میرزایی معاون هماهنگی امور عمرانی ، بخشداران قطرویه و پشتکوه و جمعی از مسئولین ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری نی ریز  برگزار شد.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: بر اثر یک قرارداد غلط ،غول های اقتصادی را در واگذاری معادن واقع در منابع طبیعی بهرام گور مقابل مردم قرار دادند و در این بحث خیانت به مردم و حتی خیانت به  استان فارس شده است.

 طهماسبی ادامه داد: در شهرستان نی ریز جوانان بیکار زیادی داریم و انسان ذهنش آزار می بیند زمانی که نگاه می کند و می بیند در کنار این همه جوانان و فرهیختگان شهرستان و منابع طبیعی سرشار ، بیکاری بیداد میکند. 

وی گفت: در بحث اراضی شیب دار لطفاً با دید باز کمک کنید، ما هم پیگیری می کنیم تا به جوانان منطقه کمک شود، تاکید میکنم  تحت هر شرایطی بایستی اراضی شیب دار  به جوانان و مردم واگذار گردند .

 سرپرست فرمانداری نیز در این جلسه  جمع بندی مشکلات اعلام شده حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ر ابه شرح زیر بیان نمود: 

-مشکل اراضی کوه های قبله
 -مشکل در دسترس قرار گرفتن اسناد زمینهای واقع در شهرستان نی ریز 
 اعمال ماده ۱۳ شده در دست منابع طبیعی استهبان است که به نی ریز تحویل نمیدهند . 
-حل مشکل اراضی  واقع در مرز سیرجان نی ریز که زمینها در استان فارس و شهر نی ریز قراردارند اما اسناد ان بدست اداره منابع طبیعی سیرجان می‌باشد .
-در کُر سفید مشکلاتی برای قسمتی از زمین ها و مالکیت آن پیش آمده که میبایست در این حوزه ورود  و به مردم کمک شود .
تکمیل تجهیزات اداری و نیروی انسانی اداره منابع طبیعی کارخانه کاغذ سازی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث می باشد دچار مشکل تامین زمین گردیده  که تقاضا داریم مشکل آن برطرف شود.

 در پایان  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز خطاب به حاضرین قول مساعد و همکاری را جهت تعیین تکلیف زمینهای بدون سندی که سند آن در اختیار شهرستان استهبان می باشد و در نی ریز واقع هستند حداکثر ظرف مدت یک ماه این مشکل را برطرف کنند وبه زودی  جلسه‌ای با مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در خصوص  زمین هایی که در شهرستان نیریز و استان فارس واقع است و سند آن در اختیار شهرستان سیرجان می‌باشد خواهند داشت و مشکل را مرتفع می‌سازند.

گفتنی است: تکمیل پرسنل مورد نظر اداره منابع طبیعی نی ریز و تجهیز این اداره نیز از قول‌های مدیر کل منابع طبیعی استان فارس بود .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها