تعداد بازدید: ۱۰۸۵
کد خبر: ۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ - 2020 20 September
رئیس ثبت اسناد و املاک نی‌ریز خبر داد:
محمدصادق رجبی، نی‌ریزان فارس

در پنج ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد ۱۰۵ مورد درخواست مطالبات مهریه در ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده که نسبت به پنج ماهه اول سال۹۸ ، ٥٤ درصد رشد داشته است.


رئیس این اداره با اعلام این خبر گفت: در برنامه ششم، دادگاه مهریه را نمی‌پذیرد و برای به اجرا گذاشتن مهریه، متقاضیان باید مستقیماً به این اداره مراجعه کنند چون سند ازدواج یک سند رسمی به شمار می‌رود.


مصطفی علیخانی در مورد پاس کردن چک‌های برگشتی توسط این اداره گفت: اداره ثبت اسناد و املاک با توجه به قوانین جدید برنامه ششم توسعه توسط قانونگذار، چک را به عنوان سند رسمی قبول می‌کند. در این باره رئیس این اداره گفت: چک هم مانند اسناد رسمی مثل اسناد رهنی، قراردادهای بانکی، مهریه، کمیسیون ماده ٧٧ شهرداری و... بدون اثبات درمحکمه قابلیت اجرا در این اداره دارد.


او با ابراز تأسف نسبت به افزایش درخواست مهریه گفت: متأسفانه درخواست مهریه نسبت به سال گذشته زیاد شده است، به طوری که سال گذشته هر ٣ روز یک بار درخواست مهریه داشتیم اما در حال حاضر هر روز یک درخواست داریم! 

پاس کردن چک‌های برگشتی
علیخانی ادامه داد: این اجرائیه از طرف ثبت اسناد برای کسانی که ملک دارند می‌تواند ‌مفید باشد و ما به‌ جز حبس صادر کننده، همه کارهای اجرایی را می‌توانیم انجام دهیم.


او ادامه داد: برای شروع این روند بعد از صدور برگ عدم پرداخت، چک را به دفتر اسناد رسمی برده و در آنجا با ثبت درخواست این چک در روند اجرائیه قرار می‌گیرد. 


وی گفت: با توجه به اینکه این اداره به سامانه ثنا متصل شده است اجرائیات توسط سامانه به آنها ابلاغ می‌شود تا مراجعات حضوری به این اداره کمتر گردد.


علیخانی گفت: با توجه به حجم کار اگر مردم صبور باشند چک‌های برگشتی‌‌اشان را پیگیری می‌کنیم.

مزایای سند تک برگ
 وی اظهار داشت: با توجه به پایان مهلت ٥ ساله تعویض سند ملکی از دفترچه‌ای به تک برگ حجم کار این اداره بالا رفته است. زیرا دیگر خدمات روی سند دفترچه‌ای انجام نمی‌شود.


او مزایای اسناد تک برگ را اینگونه برشمرد: ضریب امنیتی بالا، تسهیل در نقل و انتقالات اسناد و صدور سند مالکیت در کمترین زمان ممکن، عدم صدور سند مالکیت معارض، داشتن نقشه ملک، کروکی و محل وقوع آن و اطلاعات کامل ملک مندرج در سند است.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
یک متنی هم تهیه کنید از این گه زنانی هم هستند که 5 سال هست در دادگاه شهید باهنر تهران پرونده مطالبه مهریه دارند و هنوز یک ربع سکه دریافت نکرده اند چرا
احمد
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
باسلام واحترام
ضمن تشکراز زحمات همه بزرگواران یک انتقاد دارم به اینکه چرا فقط از آمار طلاق گزارش تهیه می کنید و جوانان وخانواده ها را با این آمار ناامید می کنید و جو ناامیدی و یاس را در جامعه رواج می دهید یک آمار هم از ازدواج و شادی مردم جامعه و جوانان تهیه کنید ضمنا آیا طلاقهایی که در 5ماهه اول سال 1398اتفاق افتاده تاریخ عقدشان هم در همین سال بوده است اگر تاریخ عقدمال سالهای قبل بوده که حتما اینطور بوده است این آمار صحیح نمی باشد .باتشکر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها