تعداد بازدید: ۱۵۰۳
کد خبر: ۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ - 2020 19 September
طی جلسه ای با حضور مسئولان استانی مشکلات اینترنت و مخابرات نی ریز بررسی شد.
امید شهدان، نی ریزان فارس: با هماهنگی‌‌های نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان، مدیر شرکت مخابرات و فناوری اطلاعات استان فارس به همراه کارشناسان خود قبل‌از ظهر شنبه ۲۹ شهریورماه در فرمانداری حضور یافته و تشکیل جلسه داد.

مراد هدایت سرپرست فرمانداری نی‌ریز در ابتدا گفت: علیرغم گستردگی  شهر نی‌ریز برخی نقاط با کاهش سرعت اینترنت مواجه هستند‌، متأسفانه شرکت مخابرات نی‌ریز با کمبود کابل روبه‌رو است و باید چاره‌ای بیاندیشید.

سرپرست فرمانداری به سرقت‌های صورت گرفته از ایستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی(همراه اول‌، ایرانسل و ...) در جاده‌ها پرداخت و خواست نیروی نگهبان برای ایستگاه‌ها درنظر گرفته شود.

هدایت، نبود پوشش تلفن ثابت در دهستان هرگان را معضلی برای منطقه دانست و به عدم اینترنت 4G در روستاهای پر جمعیت شهرستان اشاره نمود و پوشش ضعیف همراه اول و نبود شبکه‌ ایرانسل در برخی نقاط از جمله روستاهای دربیدو‌، معدن، کتویه، شهرک وزیره، کت‌آباد، بنه‌کلاغی و ... را متذکر شد.

هدایت در ادامه نبود شبکه‌ تلفن ثابت در برخی نقاط شهر نی‌ریز از جمله بلوار بهار، بلوار خلیج فارس، شهرک جمال‌آباد‌ و صدرا و انتهای بلوار سرداران اشاره کرد.

وی نی‌ریز را به دلیل همجواری با استانهای یزد و کرمان و ارتباط با جنوب کشور و تصادفات جاده‌ای حساس شمرد و خاطر نشان ساخت: در حوزه جاده‌ای باید شبکه‌‌های ارتباط تلفن همراه گسترش یابد.

مهرداد سهرابی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس گفت: در گذشته به تعدادی از بخشداران و دهیاران رجوع می‌کردیم تا دکل اینترنت را در روستاها نصب کنیم اما مسئولان همراهی نمی‌کردند.

سهرابی از برنامه پوشش اینترنت نسل ۴ در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نی‌ریز خبر داد که به دلیل تحریم‌ها تاکنون عملی نشده است.

وی اجرای شبکه اینترنتی و تلفنی در روستاهای به نسبت صعب‌العبور و به دلیل عدم زیرساخت مناسب  دشوار  خواند.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس از نبود تجهیزات مناسب برای طرح‌های پیش‌بینی شده خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات قول دادند  امسال مشکل برطرف شود.

در ادامه، مهندس فرشید ایزدی مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس از گرانی کابل‌های تلفن  خبر داد و گفت: کارشناسانی از تهران جهت بررسی ضعف پوشش‌دهی اینترنت به شهر نی‌ریز خواهند آمد و نقاط کور را ثبت خواهند کرد.

عیسی برومند بخشدار قطرویه نیز خواست به بهانه تحریم پروژه‌ها به تعویق نیافتند و عدم پوشش مناسب اینترنت در مرکز و روستاهای اطراف قطرویه را برطرف کنند.

طبری بخشدار پشتکوه، مشکل خط تلفن ثابت در شهرک شاهد مشکان را از خواسته‌های چندین ساله مردم خواند و گفت :روستاهای بخش با ضعف آنتن‌دهی روبه‌رو هستند و روستایی که به اینترنت متصل هستند سرعت کمی دارند.

در ادامه مختار نوروزی مدیر دفتر خدمات ایرانسل شهرستان نی‌ریز عدم آنتن‌دهی مطلوب در مسکن مهر نی‌ریز را معضلی برای مرکز شهرستان خواند.

نوروزی همچنین خواست نمایندگی اپراتور(های‌وب) که نیاز جدی نی‌ریز است راه‌اندازی شود.

وی گفت: با مدیر عامل‌های شرکت فولاد غدیر، سیمان سفید و خاکستری توافق کردیم و بودجه‌ای درنظر گرفته شده است و می‌خواهیم سایت ارتباطی اینترنت و شبکه ایرانسل را در آن منطقه پوشش دهیم اما نیاز به همکاری های شرکت فناوری اطلاعات داریم.

ولی‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز گفت: در بیشتر روستاها دسترسی به شبکه اینترنت وجود ندارد و به ناچار آموزش‌ها را حضوری کرده‌ایم.

سهرابی مدیرکل فناوری اطلاعات فارس از مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز خواست تا مدارسی که هنوز به شبکه اینترنت و تلفن متصل نشدند به او معرفی کند.

فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی وابستگی مردم به شبکه اینترنت را بالا خواند و گفت: کارشناسانی که می‌‌آیند باید همه کمبودها را پایش  و تقویت کرده و با ارائه خدمات رضایت مردم را جلب کنند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها