تعداد بازدید: ۲۷۲۱
کد خبر: ۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ - 2020 13 September
هشدار شهردار:
شهردار نی‌ریز با اعلام اینکه تفکیک‌های غیرقانونی زمین در نی‌ریز در حال افزایش است زنگ خطر را به صدا در آورد.

حامد فرغت خبر از تفکیک‌های غیرقانونی گسترده زمین در سطح شهر نی‌ریز داد و گفت: تاکنون دو نامه به دادستانی ارسال کرده‌ایم.


وی افزود: متأسفانه این اتفاق در سطح شهر به صورت افسار گسیخته و زائد الوصفی توسط مالکان زمین با همکاری بنگاه‌های معاملاتی املاک و مسکن در حال انجام است و مالکان به صورت غیرقانونی قطعات زمین‌های خود را مجزا به فروش می‌رسانند که این موضوع هم خارج از قوانین شهرداری می‌باشد هم در آینده مشکلات حقوقی فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌نماید.


علاوه بر این تشکیل پرونده‌های حقوقی و افزایش حجم پرونده‌های دادگستری موجب ساخت و سازهای غیرقانونی و غیر فنی می‌شود و این مسئله سیاست‌های شهرسازی و طرح تفصیلی شهر را به هم می‌ریزد.

شهردار نی‌ریز با هشدار نسبت به این مسئله از مسئولان خواست تا جلوی اینگونه تخلفات را بگیرند.


از وی در مورد تخریب باغی در پشت استادیوم با هدف تغییر کاربری هم پرسیدیم. 


مکانی که چندی پیش تعدادی از خوانندگان با هفته‌نامه تماس گرفتند و خبر از بریدن درختان یک باغ و حمل چوب‌های آن دادند.


شهردار نی‌ریز با اعلام اینکه در رابطه با این پرونده شکایتی تنظیم شده است گفت: فردای روزی که درختها قطع شده بود با هماهنگی دادستان و به اتفاق معاونت خدمات شهری شهرداری و واحد تخلفات و مدیر جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی موارد را در محل صورتجلسه کردیم و نیروی انتظامی هم به مالک اخطار داد که باقیمانده درخت‌ها را خارج نکند. 


اما روز جمعه ١٤ شهریورماه مالک با استفاده از یک لودر اقدام به امحاء آثار ریشه درختان کرد که باز هم تیم تخلفات اخطار کتبی را صادر نمود.


همچنین شکایت خود را تنظیم و به دادسرای شهرستان نی‌ریز ارسال کرده‌ایم و در آن اشد مجازات که پیشنهاد احیاء، واکاوی و بازگرداندن به حالت قبل از آن است، برای مالک مذکور درخواست گردیده است.


حامد فرغت همچنین اعلام کرد که پرونده فرد متخلف در کمیسیون قطع اشجار نیز در حال پیگیری می‌باشد و این کمیسیون به راحتی زیر بار این مسئله نمی‌رود به گونه‌ای که در زمان بهسازی میدان گاز، شهرداری تقاضای قطع تنها یک درخت را داشت که به دلیل مخالفت کمیسیون کار دو هفته به عقب افتاد.


از فرغت در رابطه با تغییر کاربری این پلاک پرسیدیم و او گفت: در طرح تفصیلی، باغ تثبیت شده و در صورتی که بخواهد روال قانونی را پیگیری کند باید اول کمیسیون ماده ۱۲ تأیید کند که به دلیل خشکسالی به صورت بایر در آمده و بعد شهرداری پرونده را به کمیسیون ماده  ۵ ارجاع دهد و درخواست تغییر کاربری نماید اما با توجه به اینکه تخلف ایشان محرز است نه کمیسیون ماده ۱۲ حاضر خواهد بود چنین موضوعی را گزارش کند و نه شهرداری موافقت می‌کند که موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود و با توجه به تخلفات مختلف که مالک انجام داده  تغییر کاربری آن خیلی خیلی سخت است.


مالک چند بار بعد از قطع درختها به شهرداری برای استعلام نقل و انتقال مراجعه کرده که ما با توجه به باز بودن پرونده در محاکم قضایی پاسخی به او نداده‌ایم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها