تعداد بازدید: ۲۳۸۱
کد خبر: ۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ - 2020 03 September
در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان نی ریز مطرح شد:
جلسه ستاد تنظیم بازار صبح پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در فرمانداری نی ریز برگزار شد.
امید شهدان، هورگان: سرپرست فرمانداری شهرستان نی‌ریز در این جلسه تفاوت‌ قیمت اجناس شهرستان نی‌ریز نسبت به دیگر شهرستان‌های استان را بی‌معنا خواند و گفت: با گرانی می‌شود کنار آمد اما با گران‌فروشی نمی‌شود.

هدایت ادامه داد: در توزیع مواد بهداشتی به مردم شهرستان نظارت بیشتری داشته باشید تا قیمت‌ها یکسان باشد و اقلام به اندازه نیاز شهرستان برسد.

وی به نداشتن مجوز و پروانه کسب تعدادی از فروشندگان املاک و اصناف پرداخت و خواست کسانی که بدون پرداخت مالیات فعالیت می‌کنند از سوی اتاق اصناف و واحد صنفی برخورد جدی شود.

مقام عالی دولت در نی‌ریز خطاب به رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید نرخ‌ دستمزد کارگران با نظر مرجع قانونی اعلام شود.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ گفت: در برنامه‌های آینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنر نرخ کارگران در بیلیوردهای شهر نصب خواهد شد.

رئیس صمت در ادامه جلسه اظهار داشت: نظارت مشترک اداره صمت، اصناف، تعزیرات،اطلاعات  و سپاه برای فروش لوازم التحریر و فروشندگان پوشاک آغاز شده است و به صورت نامحسوس زیرنظر هستند و  جلوی فروش کالاهایی که آرم آمریکایی داشته باشد گرفته می شود.

کوچکی همچنین از رئیس اتاق اصناف خواست تا هر مغازه‌‌داری که پروانه کسب و مجوز فعالیت ندارد، پلمب شود.

 رئیس اتاق اصناف شهرستان در تکمیل صحبت‌های مجتبی کوچکی عنوان نمود: گشت‌های شبانه‌روز واحد بازرسی اصناف در حال انجام است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی سریعا به شماره‌های ۱۲۴ اداره صمت، ۰۷۱_۵۳۸۳۵۷۰۰ واحد بازرسی اتاق اصناف و ۰۷۱_۵۳۸۲۴۴۴۰ اتاق اصناف اطلاع دهند.

رئیس صنعت‌، معدن و تجارت نی‌ریز از نبود آرد مناسب و با کیفیت در شهرستان گلایه کرد و گفت: آرد از نظر کیفی با دیگر شهرستان‌ها تفاوت دارد که این مشکل با هماهنگی های کار گروه آرد و نان برطرف شد.

طبق اعلام رئیس اصناف مبنی بر برگزاری انتخابات در چند اتحادیه صنفی شهرستان؛ مراد هدایت خواست در انتخابات از نسل جوان استفاده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان خاطر نشان کرد: اداره صمت نی‌ریز باید سریعتر نسبت به تشکیل اتحادیه صنفی شهرستان نوپا بختگان اقدام کند تا از بار اصناف نی‌ریز کاسته شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان  درباره رعایت نکات بهداشتی توسط مردم در دهه اول محرم، گفت: در روزهای حساس کرونا و شب‌های عزاداری بازدید کارشناسان از هیأت‌ها و آشپزخانه‌ها انجام شد که متأسفانه ۲ هیئت رعایت بهداشتی را نکرده بودند و با آنان برخورد گردید.

محمودی در رابطه با بازگشایی مدارس اعلام کرد: بازدید‌ از مدارس و نحوه رعایت مسائل بهداشتی آنان در حال انجام است و روزانه دنبال می‌کنیم تا آمار افزایش پیدا نکند.

نماینده اطلاعات  که در جلسه حضور یافته بود از درج نکردن قیمت‌ها بر روی کالا توسط تعدادی از مغازه‌داران گلایه داشت و خواست: اختلاف قیمت‌ در نی‌ریز نداشته باشیم، سوپر مارکت های اطراف مدارس باید بیشتر  رصد شوند و سازمان تاکسیرانی باید نرخ‌ها را کنترل کند.

هدایت  از شبکه بهداشت خواست با مغازه‌دارانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

وی افزود: جهادکشاورزی باید جلوی ساخت و سازهای بدون مجوز در تفرجگاه‌ها و تفریحگاه‌ها را بگیرد و سند املاک آنان هرچه سریعتر صادر شود.

ممتازیان مسئول امور اقتصادی فرمانداری در رابطه با نظارت بر بازار  پیشنهاد داد کارشناسانی از شهرستان‌های شیراز و فسا به نی‌ریز بیایند و قیمت بازار را بصورت اختصاصی کنترل کنند که مجتبی کوچکی رئیس صمت این امر را ناممکن خواند.

 مراد هدایت، در پایان خواست ادارات مربوط نسبت به کنترل حضور اتباع غیرمجاز و بدون شناسنامه در شهرستان اقدام کنند.




غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناتور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
پولدار ها که با گرون فروشی خیلی خیلی راحت کنار میان. ولی کم درآمد ها هم کنار میان؟؟؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها