تعداد بازدید: ۲۳۳۹
کد خبر: ۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ - 2020 30 August
از ابتدای دولت تدبیر و امید
در هفته دولت امسال ٥٥ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد و از ابتدای دولت تدبیر و امید ٦١١ پروژه با اعتبار ٥٨٣ میلیارد تومانی در شهرستان نی‌ریز افتتاح شده است.

سرپرست فرمانداری نی‌ریز در مصاحبه مطبوعاتی سوم شهریورماه شرایط این روزهای کشور به دلیل کرونا را عاملی دانست تا دستاوردهای دولت به صورت مجازی اعلام شود.


مراد هدایت اعلام کرد: ۵۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در هفته دولت در شهرستان نی‌ریز به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی با اشاره به اینکه ۶۱۱ پروژه با اعتبار ۵۸۳ میلیارد تومانی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به بهره‌برداری رسیده است گفت: به عنوان مثال می‌توان در زمینه گاز آن را انقلابی در شهرستان نی‌ریز دانست.


در سال ١٣٩٢ که دولت روحانی بر سر کار آمد یک روستا و دو شهر نی‌ریز و آباده‌طشک گازدار بودند و این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از روستاهای شهرستان بختگان، و بخش‌های قطرویه و مشکان گازدار هستند و تنها منطقه‌ای که در شهرستان از نعمت گاز برخوردار نیست دهستان هرگان به دلیل پراکندگی روستاهایش می‌باشد.


همچنین در این مدت بسیاری از صنایع شهرستان از جمله گلخانه‌ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی گاز دار شدند.


بزرگترین پروژه فولاد استان در همین دولت با فولاد غدیر نی‌ریز افتتاح شد و فاز اول آن که تولید آهن اسفنجی بود به بهره‌برداری رسید.


بسیار امیدواریم که تا سال آینده گندله‌سازی فولاد نیز به بهره‌برداری برسد که در صورت افتتاح ۱۵۰ اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.


وی به سیمان خاکستری هم اشاره کرد و گفت: سیمان خاکستری یکی از کارخانه‌های مردمی است که با مشارکت مردم و دولت ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.


اعتباری که برای این کارخانه گذاشته شده ۶۴۰ میلیارد تومان می‌باشد که بیشتر از طریق آورده‌های مردمی و وامهای دولت و فاینانس چین بوده است. این کارخانه هنوز به طور رسمی افتتاح نشده و بناست با حضور مقامات بلندپایه کشوری و استانی به بهره‌برداری برسد.


مقام عالی دولت در شهرستان به گردنه لای‌رز هم پرداخت و گفت: پیشرفت فیزیکی این مسیر ۹۰ درصد است و با توجه به حساسیت‌هایی که استاندار فارس نسبت به این مسیر دارد قرار است هر چه سریعتر به سرانجام برسد.


گازرسانی بخش قطرویه که در دو فاز در حال انجام است دیگر مبحثی بود که هدایت به آن پرداخت.


وی با اشاره به اینکه فاز نخست آن در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و در این فاز ٣٠ روستا گازدار خواهند شد گفت:٢ روستای معدن و دربیدو در بخش مشکان و روستای علی آباد در بخش مرکزی و ۲۷ روستا در بخش قطرویه گازرسانی‌اشان تمام و به بهره‌برداری می‌رسند.


وی در ارتباط با سد چشمه‌عاشق گفت: تصفیه‌خانه و شبکه آن به مناقصه رفته است و با توجه به اینکه فولاد به عنوان یک صنعت مادر در این مسئله ذی‌نفع است امیدواریم که هر چه سریعتر این پروژه آغاز شود.


سرپرست فرمانداری نی‌ریز یکی از برنامه‌های پیش روی دولت در شهرستان نی‌ریز را فعال کردن معادن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رویکرد کشور به سمت صادرات غیرنفتی است شهرستان نی‌ریز در این زمینه می‌تواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند و اشتغال‌زایی مناسبی داشته باشد.


هدایت به موفقیت‌های استان فارس نیز در این مدت اشاره کرد و گفت: استان فارس در بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی رتبه اول را در کشور کسب کرد.


همچنین این استان در تصادفات سال‌ها در صدر قرار داشت و این آمار به شدت کاهش یافته است.


از دیگر افتخارات این استان کاهش مصرف برق می‌باشد و ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید برق خورشیدی را می‌توان از دیگر موفقیت‌های این استان  برشمرد.


وی در ارتباط با بیمارستان جدید گفت: این بیمارستان با پیشرفت ۹۰ درصدی روبرو است و امیدواریم هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.


هدایت با بیان اینکه شاید گرایش‌های سیاسی مختلفی در شهرستان وجود داشته باشد تأکید کرد که بر سر پیشرفت شهرستان کسی اختلاف نظر ندارد.


وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم نی‌ریز فاقد بزرگراه بود که خوشبختانه در این دولت بخش زیادی از بزرگراه فارس- کرمان به پایان رسیده و امیدواریم بخش‌های مانده به بهره‌برداری برسد. این بزرگراه پیوند دهنده شرق کشور به استان‌های همجوار می‌باشد.


هدایت به بحث کرونا هم اشاره کرد و گفت: عملکرد نی‌ریز در زمینه کنترل کرونا بسیار قابل تقدیر است. وی عملکرد رسانه‌ها را در این زمینه ستود و گفت: متأسفانه کرونا باعث شد تا ۱۶۷ پزشک و کادر درمان در سراسر کشور جان خود را از دست بدهند و این هزینه‌ای بسیار سنگین در زمینه منابع انسانی است.


وی در ارتباط با کنترل بازار، بر نظارت بیشتر مسئولان تأکید کرد و گفت: سعی کرده‌ایم بازرسی‌ها را فعال کنیم و با خاطیان برخوردهای قاطعی داشته باشیم. در بحث گرانی‌ها بخشی باید توسط شهرستان مدیریت شود و بخشی دیگر به مدیریت کلان باز می‌گردد.


این را هم عنوان کنم که کمبود کالا نداریم اما از گرانی رنج می‌بریم و امیدواریم با مدیریت‌های شهرستانی، استانی و کشوری بتوانیم این مسئله را سازماندهی کنیم.


هدایت در پاسخ به سؤال راهکارهایی برای کنترل قیمت زمین گفت: ساماندهی کسانی که در زمینه خرید و فروش مسکن حضور دارند و ایجاد شهرک‌های اقماری می‌تواند کمک کننده باشد.
برای طرح اقدام ملی در نی‌ریز ۸۸۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که البته شامل کسانی می‌شود که دارای تمکن مالی باشند.


انتظار داریم در این رابطه رسانه‌ها نیز به ما کمک کنند و ما با مقامات قضایی صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم جلوی گرانی زمین و مسکن را بگیریم.


اگر طرح مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شود با آنهایی که خانه‌های خود را اجاره نمی دهند برخورد قاطع خواهد شد.


وی در پایان نی‌ریز را شهرستانی با پتانسیل‌های بالایی خواند و گفت: اگر همه همراهی کنند نی‌ریز به پیشرفت و توسعه می رسد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها