تعداد بازدید: ۳۰۱۶
کد خبر: ۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ - 2020 30 August
گفتگو با محمد شبانی فوتبالیست پیشکسوت
احمدرضا فنونی گروه ورزش

هیچ موقع فکر نمی‌کردم با این سن کم و با قد و قواره کوتاه از من بخواهند برای تیم بزرگسال بازی کنم، اما یک روز که تیم ‏بزرگسال شهرداری همزمان با تیم ما در رده نوجوانان تمرین داشت، حسین تاجبخش مربی تیم شهرداری به من یک لباس بلند ‏و گشاد داد و از من خواست برای تیم بزرگسال بازی کنم، از آنجا بود که با نشان دادن استعداد خودم در فوتبال توانستم ‏همزمان در پست هافبک وسط رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال بازی کنم. 


محمد شبانی در حال حاضر ٤٤ سال سن دارد و فوتبال را از ٨ یا ٩ سالگی در زمین‌های خاکی محله سادات شروع کرده ‏است. 


او دیپلم تجربی دارد و کارمند شرکت فولاد است. 


وی در کارنامه فوتبالی خود مقام‌هایی در مسابقات شهرستانی و استانی دارد که مقدار قابل توجهی از این مقام‏ها برای رده‌های نوجوانان، جوانان و امید است. 


شبانی می‌گوید: وقتی که ٨ یا ٩ ساله بودم مثل الان ورزش‌های زیادی وجود نداشت که بتوانیم از میان آنها یکی را انتخاب ‏کنیم. تقریباً به طور کلی می‌توان گفت فقط کشتی و فوتبال دو ورزش پرطرفدار در نی‌ریز بودند که من همراه با علی ‏تاجبخش، سعید استقلال، حسین آسیابانی و... به سمت فوتبال رفتیم و مربیانی همچون عباس خواجه، علی خسروی، حسین ‏نسیمی و... ما را در این زمینه همراهی کردند. 


او از خاطرات شیرین خود در بازی‌هایی که در زمین‌های خاکی و آسفالت استادیوم شهدا برگزار می‌شد یاد می‌کند و ادامه ‌می‌دهد: هر روز تعداد زیادی از تیم‌های ٥ نفره با شور و هیجان خاصی در زمین آسفالت با هم مسابقه می‌دادند و در آخر تیم برنده جایزه ‏می‌گرفت. 


او خاطره تلخ خود از یک بازی دوستانه را می‌گوید که در آن یک بازیکن در برخورد با بازیکن دیگر دچار ‏شکستگی دست شده و به شیراز اعزام می‌شود. 


وی اضافه می‌کند: اگر قرار باشد روزی به گذشته برگردم دوباره به سمت فوتبال می‌روم و آن را بطور جدی‌تر دنبال می‏کنم. زمان ما امکانات زیادی برای پیشرفت وجود نداشت. ولی الان شرایط به کلی تغییر کرده و ‏فوتبالیست‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات ورزشی و علم به روز مربی‌ها خیلی بهتر پیشرفت کنند. 


محمد شبانی حتی با بالاتر رفتن سن خود نیز از ورزش کناره‌گیری نکرده و به ورزش‌هایی همچون فوتبال، کوهنوردی و ‏دوچرخه سواری می‌پردازد. 
همچنین همکاری‌هایی با هیئت فوتبال، کوهنوردی و دوچرخه سواری دارد. 


در این‌باره او تا به حال همه کوه‌های نی‌ریز را پیموده است و مسیرهایی همچون نی‌ریز تا استهبان، پهنابه و امامزاده ‏اسماعیل را رکاب زده است.‏

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها