تعداد بازدید: ۱۹۹۱
کد خبر: ۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ - 2020 30 August
امام جمعه موقت نی‌ریز در مراسم عصر تاسوعای حسینی، ربا را جنگ با خدا دانست و از عملکرد بانکها انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه در سخنرانی عصر تاسوعای حسینی که در بین عزاداران و در محوطه جلوی گلزار شهدا انجام می‌شد، اظهار داشت: مهمترین منکرات در این کشور محیط زیست است. منکر فقط این نیست که تار موی یک دختر بیرون باشد. رباخواری هم منکر است. ربا جنگ با خدا است. من نمی‌دانم این بانک ها چه می‌کنند؟ در کشورهای خارجی و غربی سود وامها دو درصد است؛ ولی بانکهای ما ۱۲ و ۱۸ درصد می‌گیرند. آنهایی که حسین را کشتند حرام‌خوار بودند. حال گرفتن ربا و رشوه و اذیت کردن مردم هم یعنی کشتن حسین.

خطیب اصلی مراسم تاسوعا امام جمعه موقت نی‌ریز بود که قبل از آیت‌ا... فقیه سخنرانی کرد.

 حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه به شعار امام حسین یعنی هیهات من الذله اشاره کرد و گفت: بدترین مصیبت عالم این است که عده‌ای انسان نسبت به ظلم‌هایی که در دنیا می‌شود نظاره‌گر و بی‌تفاوت هستند. شما مسئولان باید پاسخگوی مردم باشید. این مردم عاشق حسین‌اند و حسین می‌گوید هیهات من‌الذله. این برای ما ذلت است که این همه بیکار داشته باشیم، دریاچه بختگانمان خشک شود، بحران کم‌آبی داشته باشیم و جوانها خودکشی کنند. این ذلت است که دو خانواده به خاطر بی‌خانمانی به شکل اشتراکی در یک خانه سکونت کنند .حسین می‌گوید مطالبه‌گر باشید، بی اعتنا و ساکت نباشید. پیامبر می‌گوید هر کس در یک جامعه بی تفاوت باشد، مرده است .درد و رنج دیگران درد و رنج ما باشد و در درد و غم شریک هم باشیم.

 دولت خواب است یا بیدار؟

در ادامه مراسم، امام جمعه نی‌ریز گفت: مردم زیر فشار این همه مشکلات و تورم کمرشان خم شده است؛ دولت خواب است یا بیدار؟

آیت‌ا... سید محمد فقیه از مشکلات اقتصادی جامعه به شدت گلایه کرد و گفت: دولت خواب است یا بیدار؟ مشکلات اقتصادی و تورم زیاد شده، هر روز برای خودشان برنامه‌ای اجرا می‌کنند و این ملت ضعیف و بینوا دارند لِه می‌شوند. یک عده زالو صفت خون مردم را می‌مکند و سرمایه‌های مردم را در اختیار دارند. به داد مردم برسید و مشکلات آنها را برطرف کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها