تعداد بازدید: ۴۴۷۶
کد خبر: ۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ - 2016 07 December

دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان نی‌ریز، پایان بخش برنامه‌های سفر افشانی به نی‌ریز بود. مشروح گزارش این نشست را که در ساعت 18:30 انجام شد، در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس بخوانید.



بعد از شورای اداری، ساعت 17، استاندار و هیئت همراه طی جلسه‌ای در دانشگاه آزاد، با فعالان اقتصادی و صنعتگران دیدار کردند.
مشروح این گزارش را در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس بخوانید. 



شورای اداری نی‌ریز امروز عصر با حضور استاندار فارس و چند تن از عالی‌ترین مدیران کل استان تشکیل جلسه داد.
این جلسه ساعت 14:30 امروز چهارشنبه 17 آذرماه برگزار شد و بر اساس برنامه از پیش مشخص شده امیری فرماندار نی‌ریز با برشمردن ویژگی‌های شهرستان نی‌ریز، مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان را توسعه پروژه‌های زیرساختی، راه‌ها، تقاطع‌های غیر همسطح نی‌ریز، جاده نی‌ریز - خرامه، روکش جاده نی‌ریز - آباده‌طشک، اتصال گاز نی‌ریز به شهر هرات برای جلوگیری از افت فشار گاز و آب رسانی روستا‌ها عنوان نمود.

آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری هم خواستار احیاء بختگان، استفاده از نیروی‌های بومی در فولاد نی‌ریز، تکمیل  سیمان خاکستری و تبدیل بیمارستان جدید نی‌ریز از 120 تختخوابی به 160 تختخوابی شد.

دکتر مسعودی نماینده مجلس هم در سخنانی به وضعیت راه‌های نی‌ریز اشاره نمود و از خام فروشی معادن و سهیم نبودن مردم نی‌ریز در مالیات معادن انتقاد کرد.

استاندار فارس در این جلسه گفت: استان فارس در حوزه اقتصادی رتبه اول کشور را دارد و در نیمه اول سال آینده سه پروژه سیمان خاکستری، فولاد نی‌ریز و سنگبری بریان افتتاح می‌شود و سد چشمه عاشق تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی اولویت استخدام نیرو در فولاد نی‌ریز را در درجه اول افراد بومی نی‌ریز و در درجه بعد بومی استان فارس عنوان کرد و رعایت آن را به نفع کارخانه دانست.

مشروح خبر را در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس بخوانید...





در سفر مسئولان ارشد فارس به نی‌ریز:
استاندار:
عقل، منطق و عرف حکم می‌کند فولاد نیروی بومی بگیرد
استاندار و نماینده مجلس بر استخدام نیروی بومی توسط فولاد تأکید کردند
گلایه استاندار از وضعیت زیرگذر نی‌ریز
ساعت 14:00 :
مهندس افشانی در ادامه برنامه سفر خود به نی‌ریز، از گردنه لای‌رز و زیرگذر ورودی شهر (چهارراه سنگبریها) دیدن کرد.
وی از نبود طرحی برای اصلاح این زیرگذر گلایه‌مند بود.

استاندار و هیئت همراه، هم‌اکنون برای احترام به مقام شامخ شهدا، راهی گلزار شهدای نی‌ریز شدند.

جلسه استاندار با مسئولان فولاد برگزار شد
ساعت 12:30 : 
مهندس کیهان معاون پروژه فولاد نی‌ریز در این جلسه به استاندار قول داد که فولاد نی‌ریز تا اوایل اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در اردیبهشت سال آینده نیز محصول نهایی (آهن اسفنجی) تولید می‌شود.

دکتر اصغر مسعودی نماینده مجلس نیز در این جلسه با اشاره به این که مسئولان در تأمین زیرساخت فولاد از جمله آب و برق آن همکاری لازم را انجام می‌دهند، گفت: از مسئولان فولاد هم توقع است تا جایی که امکان دارد، از نیروی بومی استفاده کنند.

استاندار هم با بیان این که پروژه فولاد در صورتی مفید خواهد بود که چرخه تولید به طور کامل در شهرستان انجام شود، اظهار داشت: عقل، منطق و عرف حکم می‌کند نیروی انسانی فولاد بومی باشد. چرا که این کارخانه از آب منطقه استفاده می‌کند و وجود آن برای مردم منطقه هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد. پس توجیهی وجود ندارد که سود آن بخواهد به جایی دیگر برسد.

وی افزود: ما در استان هیچ مشکلی برای تأمین نیروی کارخانه فولاد نداریم. اولویت استخدام نیرو در شهرستان و پس از آن در استان است.

مهندس همتی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: طبق صحبتی که شخصاً با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم، ایشان دستور داد تا جایی که در شهرستان باشد، از نیروی بومی شهرستان، بعد از آن استان و در صورتی که نیرویی نباشد ،از خارج استان تأمین شود.




حضور استاندار در سایت فولاد
11:30 صبح: استاندار ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، هم‌اکنون وارد سایت فولاد نی‌ریز شد تا در جلسه‌ای با حضور مسئولان فولاد شرکت کند.



استاندار و هیئت همراه از سد چشمه عاشق بازدید کردند.

11:00 صبح: در جریان این بازدید، ناظر پروژه توضیحاتی درباره روند ساخت سد و مصالح استفاده شده در آن را ارائه کرد. وی همچنین گفت که هم‌اکنون 800 هزار متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است.

هر چند مهندس دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس از پیشرفت 93 درصدی سد خبر داد، اما استاندار از وی خواست تا دهه فجر کار فیزیکی دیواره‌ها تمام شود و سد را به طور کامل تحویل دهد.





استاندار وارد نی‌ریز شد

مهدی منفرد: استاندار و هیئت همراه با استقبال نماینده مجلس، فرماندار و مسئولین شهرستان وارد نی‌ریز شدند.

9 صبح: آنها پس از صرف صبحانه در تالار مهتاب، به سمت بخش قطرویه حرکت می‌کنند تا از سد چشمه عاشق و پروژه فولاد نی‌ریز دیدن کنند.

 

خبر در حال تکمیل است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها