تعداد بازدید: ۱۸۱۲
کد خبر: ۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 2020 11 August
مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز ، از توليد سالانه 185 تن عسل به ارزش بیش از 70 ميليار ريال در اين شهرستان خبر داد. .
به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز، علیرضا علی قرایی با بیان اینکه عسل تولیدی علاوه بر مصارف داخلي ، به برخي كشورهاي خارجي از جمله حوزه ي خليج فارس صادر مي شود گفت: در حال حاضر تعداد 213 زنبوردار با بيش از 20هزار كلني كندوي زنبور عسل در نی ریز فعالیت می کنند که با توجه به وسعت  شهرستان و داشتن مراتع مناسب و آب و هواي سازگار با پرورش زنبورعسل ، امكان افزايش تعداد كندوها و توليد بيشتر اين محصول نیز وجود دارد.

وی افزود : 165 نفر از بهره برداران عضو شركت تعاوني زنبورداران شهرستان هستند كه تلاش مي كنيم با ترغيب زنبورداران ، بخش تعاوني ها را تقويت نماييم .

این کارشناس تصریح کرد: كمبود شكر ، نبود ايستگاه توليد و پرورش ملكه در شهرستان ، نبود كارگاه توليد كندو و همچنين صنايع بسته بندي مناسب از مشكلات این بخش در شهرستان ني ريز است كه مي طلبد زنبورداران منطقه و مسوولان مربوط به منظور رفع موانع  و ايجاد اشتغال و توليد ، گام هاي موثري بردارند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها