تعداد بازدید: ۱۳۷۶
کد خبر: ۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ - 2020 04 August
استان فارس نخستین تولید کننده انجیر در ایران است و شهرستان نی‌ریز بعد از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیر را داراست.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری ضمن بیان این مطلب از شروع برداشت انجیر نی ریز خبرداد و افزود:  همه ساله  از اواسط مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ های دیم شهرستان شروع می شود و تا نیمه مهرماه ادامه می یابد. 

وی با اشاره به اینکه انجیرستان های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه ای است ابرازکرد: قریب به  5000 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت  این محصول اختصاص دارد که 4000 هکتار آن مثمر است و به دو صورت تر(تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می شود.

به گفته بصیری؛ با توجه به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود 4000 تن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید وبرداشت شود. 

او تاکید کرد: عواملی چون طغيان آفت كنه تارتن، نوسانات حرارتي، وزش بادهاي شديد و ايجاد اختلال در فعاليت زنبورهاي گرده افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه انجیر نی ریز به کشورهای هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که این محصول  توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها