تعداد بازدید: ۱۱۹۰
کد خبر: ۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ - 2020 26 July
سرمقاله
غلامرضا شعبانپور مدیر مسئول

با توجه به این که محرم از ٣١ اَمرداد آغاز می‌شود و امکان دارد شرایط کرونایی موجود مانع اجرای مراسم سنتی سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شود، برخی از مسئولان هیئتهای عزاداری پیشنهاد داده‌اند نذورات دو ماه محرم و صفر به ویژه دهه اول محرم و دهه آخر صفر با مدیریت مسئولان هیئتها صرف یکی از دو مورد یا هر دو مورد زیر شود:


١- با نظارت شورای هیئتهای مذهبی، این وجوه به حساب شورای خیرین سلامت واریز شود تا لوازم پزشکی ضروری بیمارستان شهدا تأمین گردد.


٢- به خیریه‌های مردمی یا نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود و آنها مواد غذایی نذری را تهیه و بین نیازمندان توزیع کنند.


هر دو مورد عام‌المنفعه هستند و ضروری. اما اجرای آن مستلزم هماهنگی با علمای عظام دینی و پس از آن طرح مسئله در نشستهایی با مسئولان هیئتهای عزاداری است.


برای بررسی این پیشنهادات و راهکارهای اجرایی آن ضروری است اداره محترم تبلیغات اسلامی از حالا دست به کار شود به طوری که تکلیف آن تا آغاز محرم قطعی گردد.


البته اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که مراسم سنتی برگزار شود، این موضوع خودبه‌خود منتفی است. در صورت برگزاری مراسم همچون سالهای قبل هم بهتر است نحوه پخت غذا مدیریت شود و با پیشگیری از اسراف، استفاده مفیدتری ازنذورات گردد.


 شاد سالم و موفق باشید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها