تعداد بازدید: ۱۱۶۵
کد خبر: ۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ - 2020 26 July

شبکه بهداشت و درمان
١- از شما خواهش می‌کنم به کوچه‌های خیابان نواب صفوی (بخصوص کوچه شماره ١٥) بیایید و دوباره با بلند‌گو هشدار دهید تا خانواده‌ها اجازه ندهند بچه‌هایشان بیرون بیایند. من یک پسر ٦ ساله دارم، هر روز گریه می‌کند که چرا بچه‌ها در کوچه بازی می‌کنند و من نمی‌توانم بروم؟ بعضی از خانواده‌ها از زن و مرد در کوچه می‌نشینند و رعایت نمی‌کنند. به خدا ما می‌ترسیم. 


جوابیه قُلمراد:
این جماعتی که من می‌شناسم، کشیک می‌دهند هر وقت بلندگو رفت دوباره می‌آیند توی کوچه. یعنی سرباز هم بگذاری داخل کوچه، می‌روند روی پشت‌بام. 


همین مسئولین خودمان، من خبر دارم بعضی‌ها همین که می‌خواهند عکس بگیرند ماسکشان را می‌زنند. کار از ریشه خراب است.


پیشنهاد می‌کنم شما یک سری تفریحات و بازی‌های جذاب برای بچه زبان‌بسته در خانه تدارک ببینید و او را مشغول کنید. در این راه خودتان و بابای بچه هم وارد شوید و با بچه بازی کنید. دوچرخه‌سواری بچه و بابای بچه هم پیشنهاد خوبی است. البته مواظب باشید که خودتان هوس دوچرخه‌سواری نکنید که عرضم به حضورتان عواقب دارد.


٢- دیشب به نانوایی سنگگ بوووووووق رفتم و دیدم دو نفر داخل هستند که نه ماسک دارند و نه دستکش. وقتی به آنها اعتراض کردم که ماسک ندارید، با تندی برخورد کردند و گفتند ما دو نفریم؛ یکی نان می‌دهد، یکی هم کارت می‌کشد. ضرورتی ندارد ماسک بزنیم.


جوابیه قُلمراد:
می‌خواستی بگویی مرد حسابی! اگر کرونا داشته باشی که مردم گناه نکرده‌اند از تو وا بگیرند. و بعد از او خرید نکنی. کسی که جلو چشم مردم اینطور بهداشت را رعایت نمی‌کند، آن پشت مُشت‌ها اصلاً رعایت نمی‌کند و معلوم نیست چه نانی تحویل مردم می‌دهد. 


پیشنهاد می‌کنم همه مردم به کمپین #تحریم_فروشندگان_بی_ماسک بپیوندند و از فروشندگانی که ماسک نمی‌زنند خرید نکنند. بویژه آنها که مواد خوراکی دست مردم می‌دهند.
اگر چهار روز خرید نکنیم، خودشان با لباس‌های فضایی مخصوص بخش کرونا می‌آیند سر کار.
٣- لطفاً مسئولان پیاده بیایند داخل شهر ببینند چه وضعی شده! ماسک شده پول خونشان؛ ماسک ٥ هزار تومانی چه خبر است؟


جوابیه قُلمراد:
یعنی با این مدیریت بازار و کنترل قیمتها کاری سر مردم در می‌آورند که شیرجه بزنند تو بغل افراد کرونایی و کرونا بگیرند و راحت شوند. یا مرگ یا نجات.
٤- برخی باشگاه‌های ورزشی در این روزها بطور زیر زمینی در حال فعالیت هستند. چرا نظارت نمی‌کنید؟ مگر برای این کار ناظر ندارید؟ پرستاران چه گناهی کرده‌اند که باید چوب ضعف نظارت شما را بخورند؟


جوابیه قُلمراد:
فکر کنم این روزها مظلوم‌تر از پرستاران نداریم. قبلاً فقط دولت بودجه و امکانات درست و حسابی نمی‌داد؛ حالا مردم هم به صف مسئولین محترم پیوسته‌اند و بطور هماهنگ به پرستاران اجحاف می‌کنند. اینها قهرمانهای ملی هستند به خدا. مگر زمان جنگ رزمنده‌ها جانشان را کف دستشان نمی‌گذاشتند برای وطن؛ اینها هم جان خودشان و خانواده‌اشان را در خطر می‌اندازند برای ما. ولی ما چی؟ نخودچی! کلم! هویج! سیب‌زمینی! 
پرستاران! شرمنده‌ایم.


بانک مسکن
از بانک مسکن چک بین بانکی خواستم؛ اما فقط چک صندوق قرض‌الحسنه داشت. کسی که داخل صندوق قرض‌الحسنه حساب نداشته باشد، باید چکار کند؟


جوابیه قُلمراد:
والله به خدا وام گرفتن و سود گرفتن از بانکها برکت ندارد! می‌فهمید؟ بروید توی قرض‌الحسنه‌ها حساب باز کنید برکت دارد. اینقدر هم بانکها را شلوغ نکنید!

راه و شهرسازی
در دی‌ماه سال گذشته گزارشی مبنی بر شروع عملیات جاده دهمورد به شهرستان سرچهان با حضور نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه شد. لطفاً گزارشی از پیشرفت کار تهیه و به مردم اطلاع‌رسانی کنید . 


جوابیه قُلمراد:
هیچی دیگه، من گزارش تمام پروژه‌ها را چشم‌بسته می‌دانم: بودجه نداریم، پیمانکار طلبکار است، پیمانکار قهر کرده دستگاه‌هایش را جمع کرده برده، باید تأمین اعتبار کنیم، به محض رسیدن منابع مالی پروژه شروع می‌شود، فعلاً تعطیل است.


اگر غیر از این بود من اسمم را می‌گذارم: قِرمُراد!

شهرداری نی‌ریز
جوی آب نبش کوچه شهید خازن درخیابان خلیل شهید بوی بدی می‌دهد.


جوابیه قُلمراد:
یحتمل شما شهروند محترم ماسک نمی‌زنید. اگر ماسک می‌زدید بوی بد استشمام نمی‌کردید. چرا اینقدر مسئولیت‌ناپذیر هستید؟ اگر هم ماسک می‌زنید و باز بوی بد می‌شنوید، مقداری ماسک خود را معطر کنید. اگر همه شهروندان ماسک بزنند مشکل بوی بد جوی‌های آب حل می‌شود.

مسئولان شهرستان
من یک جوان درس خوانده، ولی بیکارم. با هزار شوق و ذوق درس خواندم که مفید باشم. اما الان حیران و سرگردانم. چون بیسوادها پشت میز هستند و درس خوانده‌ها بیکار. پارتی دارها سرکارند و ما بی پارتی‌ها بیکار. دست به هر کاری هم بزنیم، با این وضع گرانی ضرر است. مسئولان هم که به فکر نیستند.


جوابیه قُلمراد:
اَی الهی درد و قضای تو بخورد توی سر آنها که باعث این وضعیت شده‌اند. ولی از من پیرمرد به تو نصیحت که ناامید نشو. تو جوان هستی و می‌توانی. دست بگذار روی زانوهایت و یاعلی بگو و بلند شو. برو یک مهارت که دوست داری یاد بگیر و کاری راه بینداز. به این مسئولان امید نبند و به خودت و خدای خودت تکیه کن. از کم شروع کن مطمئن باش به همه‌چیز می‌رسی. همینها که امروز در بازار اسم و رسم دارند و کار و کاسبی راه انداخته‌اند روز اول از تو بدتر بوده‌اند. چون تو تحصیل کرده هستی و عقلت خوب کار می‌کند. بلند شو؛ یاعلی!

فولاد غدیر
من یک فرزند دارم. روز کلنگ‌زنی فولاد مسئولان وقت سفارش کردند بچه‌هایتان را به دانشگاه و رشته‌های مربوط به فولاد بفرستید. من فرزندم را علی‌رغم میلش فرستادم و با معدل بالا فوق‌لیسانس مدیریت صنعتی خواند؛ اما دو بار در فولاد امتحان داد و قبول نشد. در حالی که در بخش قطرویه زندگی می‌کنیم و ایثار‌گریم. مرد عمل باشید؛ بهتر از شعار است.


جوابیه قُلمراد:
همین حالا هم که فهمیده‌اید مسئولان مرد عمل نیستند، کلاهتان ا بیندازید بالا جانم!


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها