تعداد بازدید: ۱۷۰۹
کد خبر: ۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ - 2020 19 July
توزیع انبوه مرسولات پستی نی‌ریز با ٢ نامه‌رسان!

رئیس پست: مردم ما را درک کنند

این روزها شاید شما سری به اداره پست زده باشید؛ انبوهی از بسته‌های پستی که روی هم انباشته شده و مردمانی که به آنجا مراجعه می‌کنند و اعتراض دارند که چرا بسته‌های پستی‌اشان نرسیده است؟


اما چه مسئله‌ای باعث شده که این روزها بسته‌های پستی دیرتر به دست مردم برسد؟ برای بررسی این سؤال به سراغ حجت بی‌باک رئیس اداره پست شهرستان نی‌ریز رفتیم.


وی با پذیرش اینکه بسته‌های پستی کمی با تأخیر به دست مردم می‌رسد گفت: اداره پست یکی از اداراتی است که ۱۰۰ درصد زمان خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم می‌‌کند و در شرایط کنونی و بر اساس آمار رسمی کارکنان این اداره با بیش از دو برابر ظرفیت مشغول کار می‌باشند.
بی‌باک با تأکید بر اینکه تعدادی از کارکنان این اداره تعدیل شده‌اند گفت: در سال جدید ٣ نیرو از این اداره کم شده است که از این سه نفر یک نفر توزیع کننده مرسولات بوده که منتقل شده است. یک نفر بازنشسته و یک نفر هم تعدیل داشته‌‌ایم.

کرونا و افزایش مرسولات پستی
مدیر پست شهرستان نی‌ریز کرونا را عاملی بر افزایش مرسولات‌پستی خواند و گفت: با اوج‌گیری کرونا خریدهای اینترنتی به شدت افزایش یافت و ما ۱۲۰ درصد افزایش مرسولات پستی را شاهد بودیم.


زمانی که در ستاد کرونا تصویب شد تا ادارات با کمترین نیروهای خود مشغول به کار شوند اداره پست کاملاً برعکس بود و مدت زمان کار در روزهای کرونا بشدت افزایش پیدا کرد و علت آن هم رو آوردن مردم به خریدهای اینترنتی بود که البته کاملاً درست و بجا است. 


کارهای تأثیرگذار
وی با بیان اینکه همیشه در شرایط سخت، پست سعی می‌کند کارهای تأثیرگذاری انجام دهد گفت: به عنوان مثال در همین سال گذشته بحث توزیع کارت سوخت خودروها به پست واگذار شد و این اداره با همین تعداد کارمند و نامه‌رسان کارت سوخت تمام مشترکان را توزیع نمود؛ ضمن اینکه بحث ثبت‌نام و انجام امور مربوط به کارتهای سوخته، مفقود شده و المثنی هم بر عهده ما گذاشته شده بود. یا در همین ماه گذشته توزیع سیم کارتهای سرپرست خانوار نیز یکی از طرح‌های بود که پست به نحو احسن آن را انجام داد.

تاکنون کسی در پست کرونا نگرفته
تعدادی از نامه‌رسانان در سطح استان فارس به بیماری کرونا مبتلا شده و مراحل درمانی خود را طی کرده‌اند هرچند خوشبختانه در نی‌ریز تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

فصل بسته‌های پستی
وی با بیان اینکه بیشتر مرسولات پستی از پاکت به بسته تبدیل شده است گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد مرسولات پستی به صورت بسته هستند و نامه‌رسان‌های ما که با موتورسیکلت اقدام به توزیع بسته‌های پستی می‌کنند مجبورند بارها برای بردن بسته‌ها به اداره مراجعه کنند.


از طرفی تا پیش از این ما سه نامه‌رسان داشتیم ولی الان با ٢ نامه‌رسان مشغول به کار هستیم و اگر یک روز تشریف بیاورید خواهید دید که نامه‌رسان‌ها از صبح تا ٥ عصر مشغول ارسال بسته‌های پستی هستند و همین مسئله سبب شده تا کار با تأخیر ٢ تا ٣ روزه روبرو شود.

هر نامه‌رسان ٨٠ نشانی
وی در ارتباط با موظفی هر نامه‌رسان در طول روز که ۸۰ نشانی می‌باشد گفت: منظور از ۸۰ نشانی این است که اگر به عنوان مثال یک بانک ۲۰ نامه داشته باشد در سیستم ما فقط یک نشانی ثبت می‌شود و نامه‌رسان موظف است ٨٠ نشانی را در طول روز توزیع کند اما در حال حاضر ۱۸۰ نشانی را توزیع می‌کنند و من از مردم فهیم شهر نی‌ر‌یز می‌خواهم تا زمانی که بتوانیم نیروی از دست رفته را جایگزین کنیم کمی تحمل کنند.

ورود ١٢ کامیون به نی‌ریز
بی‌باک در ارتباط با میزان افزایش مرسولات‌پستی گفت: به طور میانگین و در شرایط عادی ۴ تا ۵ کامیون مرسوله روزانه به اداره پست ارسال می‌شد اما در حال حاضر به ۱۲ کامیون افزایش پیدا کرده است و شما خودتان قضاوت کنید. 

کل خدمات پستی با ٦ نفر
جالب است بدانید که در حال حاضر کل خدمات پستی توسط ۶ نفر انجام می‌شود و این در حالی است که در گذشته نه چندان دور ۱۲ نفر در این اداره مشغول به کار بودند.

استخدام رسمی نداریم
رئیس این اداره در ارتباط با استخدام نامه‌رسان گفت: در حال حاضر استخدام دولتی که به هیچ عنوان نداریم و تنها می‌توانیم از بخش خصوصی استفاده کنیم و به اصطلاح نامه‌رسان دانه‌شمار به کار گیریم تا به نسبت مرسولات توزیع شده هزینه خود را دریافت کند.

تلفن‌ها و عدم پاسخگویی
وی علت پاسخ ندادن به تلفن‌ها را اینگونه بیان کرد: ما دو خط تلفن در اداره پست داریم ٥٣٨٢٥٥٥٥ (خط مستقیم رئیس اداره) و٥٣٨٢٣١٦٠ که به تمام واحدها متصل می‌باشد.


در این روزهایی که حجم مراجعات به شدت بالا رفته است جوابگویی به تلفن‌ها در برخی مواقع ممکن نیست و با توجه به اینکه باید جلو تجمعات را گرفت لذا لازم است هر چه سریعتر سؤالات و مشکلات آنها را برطرف نمود.


البته بیشتر سؤالات تلفنی هم این است که آیا بسته پستی‌اشان رسیده یا خیر؟ در این ارتباط من درخواست می‌کنم افراد به سایت پست بخش پیگیری محصولات پستی (tracking.post.ir) مراجعه کنند و اگر مرسوله خود را پیگیری کردند و دیدند که به پست رسیده و با تأخیر ٤ تا ٥ روزه مواجه شده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کد پیگیری به اداره مراجعه کنند تا ما این مسئله را پیگیری نماییم.

علت پارگی مرسولات پستی
وی در پایان در خصوص پارگی مرسولات پستی که غالباً مورد اعتراض مردم می‌باشد گفت: من دوست دارم کسانی که در این ارتباط معترض هستند زمانی که مرسولات پستی در حال تخلیه است به اداره بیایند و ببینند وضعیت بسته‌بندی‌ مرسولات به چه شکل است؛ غالباً شرکتهای اینترنتی آموزشهای لازم بسته‌بندی را ندیده‌اند مخصوصاً دیجی کالا! به عنوان مثال یک قندان بسیار کوچک را در بسته‌های بزرگ قرار داده‌اند و بقیه فضا خالی می‌باشد و این قرار است در میان انبوهی از مرسولات قرار بگیرد که با اولین فشار قطعاً کارتن متلاشی خواهد شد.


در این رابطه یکی از کارهای روزانه ما این است که یک تا دو ساعت را صرف مرسولات پستی متلاشی شده و بازسازی آنها می‌کنیم تا بتوانیم بسته‌ها را تحویل گیرنده دهیم.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
درآمد اداره پست ایران توی دوران کرونا زیاد شده شاید تعداد مرسولات چند برابر هم شده
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها