تعداد بازدید: ۱۱۵۳
کد خبر: ۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ - 2020 18 July
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا: با متخلفان کرونایی بدون نیاز به دستور قضایی برخورد قانونی می شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: چند شهرستان دیگر استان وضعیت شان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا قرمز شده است و اسامی آن‌ها به منظور اعمال محدودیت‌های بیشتر توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام می‌شود.

عبدالرضا قاسم پور افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ادامه اعمال محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت برگزاری مجالس ختم و عروسی در تالار‌ها و منازل و ادامه ی لغو همه تجمعات و همایش‌ها را در سراسر استان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی و استانی به بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختیاراتی دادند تا بتوانند مستقیم و بدون دستور قضایی با متخلفان دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا برخورد شدید قانونی داشته باشند.

قاسم پور گفت: در همین باره مدیران، کارمندان وکارکنانی که اصول و دستورالعمل را رعایت نکنند و نظارت و یا اهتمام لازم را برای مواردی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نداشته باشند قانون تخلفات اداری برای آن‌ها اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: برای واحد‌های تجاری و صنفی هم به ۸۲ گروه سطح استان اختیار داده شده که در صورت نقض دستورالعمل ها و اصول بهداشتی اول به آن‌ها اخطار بدهند و در مرحله بعد واحد متخلف را تعطیل کنند.

قاسم پور اظهارداشت: به طور کلی اجرای سختگیرانه‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های کاری از جمله ادارات و واحد‌های تولیدی و صنفی جزو برنامه‌های هفته جدید است.

وی گفت: دورکاری را هم مجددا برای کارکنان پرخطر و شاغلان حساس از جمله مادران باردار، مادرانی که کودک زیر ۶ سال دارند و بیماران زمینه‌ای تکلیف کردیم.

 جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: شهرداری شیراز و سراسر استان را هم ممکلف کرده ایم که پس از راه اندازی اتوبوس و مترو در ایستگاه‌ها زمینه توزیع ماسک را فراهم کنند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها