تعداد بازدید: ۱۱۵۲
کد خبر: ۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 2020 18 July
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز پایین آمدن ارزش پول ملی را برای کشور خطرناک دانست و تأکید کرد باید پول ملی ما مثل زمان سابق ارزش پیدا کند.
آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 27 تیرماه، اظهار داشت: «رهبر انقلاب در سخنرانی که خطاب به مجلس یازدهم داشت، به نمایندگان سفارش کرد به مسائل کلیدی کشور توجه داشته باشند؛ بخصوص مسئله تورم و کاهش ارزش پول ملی. این که ارزش پول ملی ما کم می‌شود خطرناک است و باید مثل زمان سابق ارزش پیدا کند. همچنین گرانی فعلی بی منطق و غلط است و لحظه‌شماری می‌کند. دولت باید مواظب باشد و نظارت کند. مردم را رها نکند تا هر کسی به هر نحوی دلش خواست نتواند اجناس را گران کند. مسئله مسکن و ازدواج جوانان هم مهم است. این همه مسکن گران شده، دیگر کدام جوان می‌تواند خانه‌دار شود؟»

ایشان به پیمان ۲۵ ساله با کشور چین اشاره کرد و عنوان داشت: «ما با شرق کار می‌کنیم و از غرب بیزاریم. غرب همیشه با ما مشکل داشته، ما از آنها بریده‌ایم و به سوی شرق متمایل هستیم. کشور چین هیچ وقت با ما سر جنگ نداشته و اگر در جنگ تحمیلی به عراق اسلحه فروخته، به ما هم فروخته است.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «باید تحول ایجاد شود و این کشور از حالت رکود بیرون بیاید. صادرات غیر نفتی داشته باشیم و خودمان تولید کنیم؛ مونتاژ کردن غلط است. اگر بازار ما خراب شود، یعنی حرکت به سمت سقوط. بازرگانان ما حقوق‌بگیر نیستند. اگر سرمایه آنها به کار بیفتد و رونق داشته باشد، اقتصاد کشور پیشرفت می‌کند. باید زمینه پیشرفت آنها فراهم شود.»

آیت‌ا... فقیه به مسأله ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: «باید زمینه ازدواج آسان فراهم شود. متأسفانه طلاق زیاد شده است. جوانها باید از اول فکر کنند با چه کسی می‌خواهند زندگی کنند. جملات را کنار بگذارند و ادامه زندگی دهند؛ نه این که هنوز به خانه نرسیده تقاضای طلاق و مهریه دهند.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها