تعداد بازدید: ۲۵۹۵
کد خبر: ۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 2020 12 July
پس از داستان تلخ سقوط سربازان به دره مرگ در ٤ سال پیش، بار دیگر و در سالمرگ آنان حالا مادری در تصادفی مرگبار و زنجیره‌ای در همان گردنه جان خود را از دست می‌دهد اما هنوز خبری از تکمیل لاین دوم این گردنه پرخطر نیست.

به گفته پیمانکار، لاین دوم ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل مطالباتش کارگاه را در نی‌ریز تعطیل و ادامه مسیر را به حالت تعلیق در آورده است. 

طلب ٣٥ میلیاردی
سرپرست فرمانداری نی‌ریز در رابطه با آخرین وضعیت این جاده گفت: در این جاده عملیات زیرساخت انجام شده و پیمانکار وعده داده است حداقل از ابتدا تا انتهای گردنه لای‌رز را هر چه سریعتر به بهره‌برداری برساند؛ هرچند در این رابطه پیمانکار ادعا می‌کند که طلب ۳۵ میلیاردی از دولت دارد و باید نماینده محترم با وزیر راه و شهرسازی جلسه بگذارد تا این پروژه در قسمتی که حادثه‌خیز است زودتر به بهره‌برداری برسد.


مراد هدایت در ارتباط با ترک کار پیمانکار گفت: با توجه به اینکه پیمانکار پروژه‌ای در شهری دیگر آغاز کرده است بخشی از ماشین آلات را جمع آوری کرده و به آنجا برده اما جدیداً کارگاه را در نی‌ریز فعال کرده است.


وی این پروژه را یکی از پروژه‌های محرک اقتصادی خواند و گفت: در واقع این گردنه پیوند دهنده استان فارس به شرق کشور است.

کارگاه تعطیل است!
نماینده مجلس در گفتگو با ما خبر از انتقال دستگاه‌های پیمانکار به شهرستان دیگری داد و گفت: برای انتقال یک خط آب به یک روستا سه دستگاه بیل مکانیکی مشغول به کار هستند اما در این مسیر با این بزرگی یک دستگاه بیل مکانیکی در نظر گرفته شده که همان هم در حال حاضر خراب و در حال تعمیر می‌باشد و عملاً کارگاه تعطیل است!

فرصت تنها تا دهه فجر
فرهاد طهماسبی با بیان اینکه مهلت برای پیمانکار مشخص کرده است گفت: به پیمانکار اعلام کرده‌ایم اگر تا دهه فجر این قضیه را تمام نکند و به ظاهر سازی‌های خود ادامه دهد، سعی می‌کنیم وارد فاز بعدی و فسخ پیمان شویم اما اگر به این نتیجه برسیم که آنها می‌خواهند کار کنند ما نیز از طریق وزارتخانه پیگیر مطالبات آنها خواهیم بود.


وی با بیان اینکه مدیرعامل آن صحبت از مطالبه ۳۵ تا ۳۷ میلیاردی می‌کند گفت: مدیر کارگاه در بازدیدی که از این مسیر داشته‌ام گفته مدیرعامل حتی نمی‌تواند سری به کارگاه بزند چون طلبکاران از او درخواست مطالباتشان را می‌کنند.

اغراق در پیشرفت پروژه
وی با زیر سؤال بردن پیشرفت ۹۴ درصدی این پروژه گفت: در پیشرفت ۹۴ درصدی اغراق شده و بیشتر از ۷۰ درصد پیشرفتی دیده نمی‌شود.


متأسفانه در حادثه تلخ سربازان، جان ٢١ سرباز گرفته شد و هزینه‌ای سنگین‌تر از این نباید در گردنه لای‌رز ایجاد شود. باید چه اتفاقی در این گردنه بیفتد تا کار به سرانجام برسد؟ مهم‌تر آنکه این مسیر دستور مقام معظم رهبری را دارد.


طهماسبی افزود: این جاده مواصلاتی، فارس را به استان‌های جنوب و شرق پیوند می‌دهد و در این ارتباط وجود کارخانه‌های استراتژیکی همچون فولاد غدیر، سیمان خاکستری، و سیمان سفید سبب شدند تا این مسیر به یک جاده اقتصادی و ترانزیت تبدیل شود و برای مردم نه تنها شهر نی‌ریز بلکه استان فارس حایز اهمیت است اما حادثه‌ساز بودن آن سبب شده تا متأسفانه ماهانه شاهد حوادث ناگواری در این مسیر باشیم.


با توجه به اینکه وزارتخانه اعلام کرده است هیچ پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کند و اولویت با پروژه‌های نیمه تمام می‌باشد به نظر من این گردنه از مصادیق پروژه‌های ناتمام است.

مشکل مالی علت بدعهدی
یاراحمدی مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز مشکل مالی را مهمترین علت بد عهدی پیمانکار می‌داند و می‌گوید: از وزارتخانه تقاضا داریم تا برای اتمام این پروژه ملی اعتبار لازم را در نظر بگیرد.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
موج
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
0
چرا باید از نجابت نی ریزی ها سوء استفاده کنند ذخایر شهرستانمان را به قیمت ناچیز به یغما ببرند نه مسولی جواب گوست نه کسی پیگیر به داد این مردم نجیب برسید مسئولین چیه می کنید تا کی باید شاهد تلفات انسانی و مادی در جاده نی ریز قطرویه باشیم . کارخانه فولاد حداقل کاری که می تواند برای این شهر انجام دهد جاده ای را که کامیون های خودشان تردد می کنند دو بانده کند
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها