تعداد بازدید: ۲۵۹۳
کد خبر: ۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 2020 05 July
سرمقاله
غلامرضا شعبانپور مدیر مسئول

گرانی ره به کجا می برد؟ متولی اقتصاد کیست؟

پاسخگوی سؤالات مختلف اقتصادی مردم کیست؟ دولت، بخش خصوصی، بخش تعاونی، تولید کننده،  توزیع کننده و مصرف کننده در این میان چه جایگاهی و چه سهمی در این وضعیت نفس‌گیر اقتصادی دارند؟ به احتمال زیاد سران کشور، مدیران ارشد، میانی و پایه حداقل از آمار و ارقام اطلاع دارند؛ ولی سؤال اصلی این است که چقدر این فشار نفس‌گیر تورم را حس می‌کنند؟

کمیسیون‌های اقتصادی دولت، مجلس، مرکز پژوهشهای مجلس، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز آمار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت دارایی، بانک مرکزی و مجموعاً تیم اقتصادی دولت، شورای عالی پول و اعتبار و... اطلاعات کافی دارند اما مهم این است که سیاست گذاران و تصمیم‌گیران اقتصادی خودشان حس کنند چقدر ماهانه از ارزش همان حقوق دریافتی‌ا شان کاسته می شود؟

ای کاش این بزرگواران به طور مستقیم سری به بازار می‌زدند و برای یک روز هم که شده خرید منزل را خودشان انجام می دادند. ای کاش برای یک ماه خود و خانواده از ماشین، سوخت و راننده دولتی استفاده نمی‌کردند و از خودرو شخصی، بنزین شخصی و... استفاده می‌کردند تا حس و ادراک مستقیم از آمار، ارقام و قیمت‌های میدانی به آنها منتقل شود.

 هرچند به احتمال بسیار بالا خواهند گفت می‌دانیم، خیلی خوب هم می دانیم از توی روزنامه‌نگار ایرادگیر بی اطلاع خیلی خیلی بیشتر و بهتر می دانیم! قبول دارم، گفتم که اطلاعات کافی و به روز را شما بزرگواران دارید اما مقصودم یک  درک روانشناختی و شخصی و حس مستقیم است، این درک و حس چیزی را منتقل می کند که خواندن و دیدن آمار  و شنیدن گزارش ها منتقل نمی‌کند.

شنیدن گفتار‌های ساده اما واقعی و میدانی بازاریان، فروشندگان و مشتریان بسیار ضروری‌تر از شنیدن گزارش‌ها در جلسات رسمی است. گفته اند« شنیدن کی بود مانند دیدن» اما آقایان محترم وبزرگوار باور کنید این روزها چهره به چهره شدن با مردم شما، را از خیلی گزارش‌ها و آمار ها بی نیاز می کند.

شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها