تعداد بازدید: ۳۶۲۲
کد خبر: ۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ - 2020 05 July
با اوج‌گیری کرونا در نی‌ریز تعطیلی‌ها به این شهرستان بازگشت.
به گزارش هورگان:‌ در جلسه کمیته بحران که امروز ۱۵ تیرماه در فرمانداری برگزار شد میرزایی معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز با اعلام اینکه متأسفانه نی‌ریز از وضعیت سفید به زرد انتقال یافته است و احتمالاً قرمز می‌شود گفت: در این رابطه بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند علامت‌دار هستند، بخش کرونا تکمیل شده و وضعیت جسمی افراد نیز مناسب نیست.

در جلسه‌ی دیروز ستاد مدیریت کرونای استان محدودیت‌هایی اعمال شد. بر این اساس در ۳۶ شهرستان استان از جمله کلانشهر شیراز  به مدت یک هفته تجمع‌های رسمی و غیررسمی از جمله مجالس ختم و عروسی، تجمعات علمی و آموزشی لغو شده است.

همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید دورکاری شاغلان حساس، کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال را دنبال کنند.

تالارهای پذیرایی و باغ‌های مجالس، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم‌نت‌ها، کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و اماکن ورزشی و تفریحی از یکشنبه ۱۵ تیرماه جاری به مدت هفت روز تعطیل هستند و رستورانها و فست فودها تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

محدودیت‌های اعمال شده در سطح استان به مدت یک هفته خواهد بود و در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بهتر شد به حالت عادی بر می‌گردد اما اگر شرایط بدتر شد محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها ادامه می‌یابد.

در این جلسه که اکثر مسئولان ادارات حضور داشتند تأکید شد که کارمندان باید در محیط اداری از ماسک استفاده کنند و همچنین از پذیرش ارباب رجوع بدون ماسک خودداری گردد.

در ادامه از اتاق اصناف و صنعت و معدن درخواست گردید محدودیت‌هایی برای آرایشگاه‌هایی که اقدام به آرایش عروس و داماد می‌کنند در نظر بگیرند و همچنین به گل‌فروشی‌هایی که ماشین‌های عروس را گُل کاری کنند تذکر داده شود.

آل داوود با بیان اینکه وضعیت شهرستان خوب نیست گفت: دیشب ۶ نفر دیگر به آمار کرونایی‌ها اضافه شدند اینها کسانی بودند که مسافرت جنوب یا شمال کشور داشته‌اند و یا مسافرانی از آنجا به نی‌ریز آمده‌اند.

متأسفانه در یک مهمانی ۱۲ نفر از یک خانواده درگیر این بیماری شدند.

وی با بیان اینکه این بیماری شوخی ندارد گفت: متأسفانه کرونا از طریق هوا نفوذ می‌کند و نیاز است تا همه شهروندان نی‌ریزی از ماسک استفاده کنند و برای حضور در مراسم و تجمع‌ها حتماً فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آل‌داوود با بیان اینکه این تعداد بیمار کرونایی را باید ضربدر پنج یا 10 نمود تا درگیری افراد بهتر مشخص شود گفت: اگر نتوانیم این موج را کنترل کنیم تعطیلی‌ها شدیدتر خواهد شد. 


غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
همون رویه ورودی شهرها رو ادامه می دادن اینجور نمیشد ک همه بخوان ضرر کنن دوباره تعطیل بشه یه کت و شلوار بپوشی میشی مدیر متاسفانه...
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها