تعداد بازدید: ۳۱۹۶
کد خبر: ۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ - 2020 30 June
همزمان با بزرگداشت میلاد حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بزرگداشت دهه کرامت، شب شعر بزرگ" نسیم کرامت" شامگاه یکشنبه هشتم تیرماه در صحن مطهر گلزار شهداء نی ریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز،همزمان با ششم ذی‌القعده، روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بزرگداشت دهه کرامت، شب شعر بزرگ "نسیم کرامت" شامگاه یکشنبه هشتم تیرماه در صحن مطهر گلزار شهداء نی‌ریز برگزار شد.

این آیین ادبی که با حضور شعرا، امام جمعه، نماینده مجلس، کارکنان ادارات و حضور گرم مردم همراه بود 9 تن از شعرای آیینی به سرایش اشعار خود در مدح علی بن موسی امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) پرداختند.

آیت‌الله سید محمد فقیه، امام جمعه نی‌ریز در این آیین با بیان پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان نی‌ریز و تجلیل از شعرا و عرفای گذشته این شهر، از اشعار زیبای سید نعیما پدر سید اشرف متخلص به سحاب نی‌ریزی و شیخ‌الاسلام نی‌ریز یاد کرد و گفت: اشعار زیبایی از سحاب در مدح اهل‌بیت(ع) بر روی سنگ و با خط زیبا در امامزادگان(ع) وجود دارد که پس از تخریب و بازسازی، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) نگهداری می‌شود؛ قسمتی از این اشعار توسط مختار کمیلی پژوهشگر نی‌ریزی خوانش، گردآوری و انتشار یافته است.

فقیه با ابراز تأسف از گم شدن سنگ مرمر شش ضلعی بسیار زیبا و ارزشمندی به خط نستعلیق و با شعر زیبای "نسل کاظم، امام راهنما، هاتفی گفت بهر تاریخش، گر تویی معتقد به روز جزا" که بر سر درب امامزادگان حسن و حسین(ع) منقش گردیده بود، خبر داد و افزود: این اثر تاریخی در بازسازی آرامگاه گم شد و علیرغم پیگیری‌ها تا کنون پیدا نشده است؛ از جوانان و ارگان‌های فرهنگی می‌خواهم تا نسبت به حفظ و نشر آثار تاریخی و هنری موجود، بيشتر تلاش کنند.

این همایش ادبی توسط ستاد شب‌های شعر اهل‌بیت(ع) با همکاری کانون خادم‌یاران رضوی نی‌ریز، کانون شعر رضوی، انجمن‌های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز، دفتر امام‌جمعه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای شهر و خیرین برگزار شد، و با استقبال مردمی روبرو گردید.

گفتنی است این شب شعر با اجرای محمدجواد نصیرزاده، دبیر شب‌های شعر اهل‌بیت(ع) و خادم‌یاران رضوی، همراه بود که طاهره ابراهیمی، عباسعلی زارعی، سیداحمد موسوی‌مقدم، آرزو حقیقی، محمد مبارکی، محمدجواد نصیرزاده، اعظم زارع، کوثر مرادنژاد، محمدجلال رنجبر و فائزه اندرز به خوانش شعر پرداختند.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها