تعداد بازدید: ۳۵۳۵
کد خبر: ۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ - 2020 27 June
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با بیان این که قبلاً در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی کوتاهی شده، از تلاشهای رئیس جدید قوه قضائیه برای مبارزه با فساد اقتصادی تقدیر کرد.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 6 تیرماه، با بیان این که قاضی باید قاطع باشد و حرف و نفوذ کسی در او اثر نکند، اظهار داشت: «امروز شخصی شجاع مثل آیت‌ا... رئیسی در رأس این قوه با فساد می‌جنگد. رهبر انقلاب قبلاً هم نامه داده بود که با فساد مقابله کنید؛ اما کوتاهی کردند و باعث شد امروز به این روز بیفتیم و وضع اقتصادی ما این طور باشد. حال که فساد کشور را فرا گرفته، اول باید از خودشان شروع کنند و بقیه هم حساب کار دستشان بیاید. مسئله اقتصادی مهمترین اصل است که باید اصلاح شود. دستگاه قضایی مأمن مردم است و ضعفا چشمشان به دادگستری است که حقشان را از اغنیا بگیرند.»

خطیب جمعه نی‌ریز به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و عنوان داشت: «از نظر آمریکا حق حیات، حق کرامت، حق زن و حق انتخاب معنا ندارد. 200 سال است که این دولت روی کار آمده و در این مدت چقدر جنایت کرده است. ببینید با سیاهپوستان و مهاجران چطور رفتار می‌کنند؟
آمریکا ۳۷ سال از حکومت پهلوی دفاع کرد و ۴۰ سال هم ما را در تحریم نگه داشت. اما بدانید که نمی‌تواند با ایران اسلامی مبارزه کند. ملت مسلمان ایران در برابر او خواهند ایستاد و زیر بار نخواهند رفت.»

آیت‌ا... فقیه در جایی دیگر خواستار صرفه‌جویی مردم در مصرف آب و برق شد.
در بین دو نماز، رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و به ذکر زندگینامه شهید بهشتی و خدمات وی پرداخت.

محمدرضا انصاری با بیان این که در خیلی از ادارات و نهادها فساد وجود دارد، به نقش قوه قضاییه و رئیس این قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: «در سال جهش تولید باید توجه به تولید و حمایت از تولید مد نظر باشد و کارخانجات رونق بگیرند؛ آن هم با توجه به تحریمهای ظالمانه آمریکا. به همین منظور کمیته رفع موانع تولید در قوه قضاییه تشکیل شده است.»

وی به اعطای تسهیلات به زندانیان اشاره کرد و گفت: «نگاه رئیس قوه قضاییه به زندانیان این است که خانواده فرد زندانی هم با مشکل مواجه می‌شود؛ چون ستون و نان‌آور خانواده به حبس می‌رود و ممکن است برای اجاره خانه هم با مشکل مواجه شود. برای همین، تسهیلات خوب و عفو‌هایی در نظر گرفته شده است.»

انصاری به بحث رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: «با این روش، قوه قضاییه از حالت کلاسیک خارج شده و در عصر ارتباطات خدمات بیشتری انجام می‌شود.»

وی ایجاد مؤسسات داوری را یکی از خدمات مهم در این عرصه یاد کرد و گفت: «از ۳۰۰ پرونده‌ای که در نی‌ریز به این مؤسسه ارجاع شده، تنها ۱۰ مورد آن منجر به سازش نشده است.»

رئیس دادگستری نی‌ریز عنوان داشت: «ایجاد تحول و اصلاح قانون در شورای حل اختلاف، سبب خواهد شد مردم راحت‌تر بتوانند آراءشان را قطعی کنند.»

انصاری افزود: «کرامت ارباب‌رجوع از برنامه‌های ریاست این قوه است. درِ اتاق ما نیز به روی همه باز است و با احترام صحبتهای شما را می‌شنویم.»

وی به تعداد زیاد پرونده‌هایی که در یک سال گذشته رسیدگی شده اشاره کرد و گفت: «صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مسئله مهمی است که نفع اجتماعی دارد و باید روند و مسائل قانونی مربوط به آن رعایت شود.»





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها