تعداد بازدید: ۴۷۷۲
کد خبر: ۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ - 2020 21 June
سعید همایونی مسئول بیمه ورزشی
محمدصادق رجبی گروه ورزش

/ همه ورزشکاران خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در حین ورزش، خدمات بیمه ورزشی شامل حالشان شود. در غیر این صورت، دست‌اندرکاران هر باشگاه و هیئت ورزشی در قبال فرد آسیب‌دیده باید پاسخگو باشند.


/ ورزشکارانی که پیاده‌روی و کوهنوردی انجام می‌دهند و حتی کسانی که از وسایل ورزشی موجود در پارکها استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزایای بیمه ورزشی بهره‌مند شوند.


/ در سال ١٣٩٨ به ٤٠ ورزشکار آسیب دیده ١٥ میلیون تومان هزینه درمانی پرداخت شده است.


عرف است که آمار ورزشکاران هر شهرستان را با تعداد بیمه شدگانش ورزشی‌اش می‌سنجند. در حال حاضر شهرستان نی‌ریز با بیش از ٨٠ هزار نفر جمعیت ٣٦٠٠ ورزشکار بیمه شده رسمی دارد .


ورزشکاران با دریافت کارت بیمه ورزشی، به عنوان یک ورزشکار سازمان یافته در کشور تلقی می‌گردند.


مسئول بیمه ورزشی اداره ورزش و جوانان نی‌ریز با بیان این خبر، تعداد هیئتهای ورزشی نی‌ریز را ٣٣ هیئت عنوان کرد که ٢٩ هیئت آن دارای بیمه شده ورزشی هستند.


سعید‌رضا همایونی گفت: سال گذشته یعنی ٩٨، تعداد ٣٦٢٠ نفر بیمه شده ورزشی داشته‌ایم که نسبت به سال ١٣٩٧، ٦٩٠ نفر افزایش نشان می‌دهد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که سال ٩٧ آباده‌طشک هم جزء آمار بوده است اما امسال از آمار نی‌ریز حذف شده و بنابراین افزایش بیمه‌شدگان در سال ٩٨ نسبت به سال قبل از آن بیشتر از ٦٩٠ نفر بوده است. که این تعداد بیمه شده به عنوان ورزشکاران سازمان یافته در شهرستان تلقی می‌شوند. بر همین اساس، اعتبارات و امتیازات هر شهرستان را تعیین و وسایل ورزشی مورد نیاز را تأمین می‌کنند.


همایونی بیان داشت: این افزایش شاید به دلیل ثبت‌نام آنلاین بیمه ورزشی باشد زیرا دیگر نیاز نیست حضوری برای بیمه مراجعه کنند و در هر زمان و مکانی می‌توانند با مراجعه به سایت www.ifsm.ir خود را بیمه کنند.


وی اظهار داشت: مسلماً بیشتر از این تعداد در شهرستان ورزشکار وجود دارد که به نظر می‌رسد بسیاری از آنان بیمه نباشند. زیرا مربیان و مسئولان هیئت‌ها سختگیری لازم را برای بیمه شدن‌ورزشکارانشان انجام نمی‌دهند.


مسئول امور بیمه ورزشی نی‌ریز از مربیان، سرپرستان و مسئولان برگزاری مسابقات و همچنین مدیران باشگاه‌ها و اماکن ورزشی خواست همه ورزشکاران تحت پوشش خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در حین ورزش، خدمات بیمه ورزشی شامل حالشان شود؛ چرا که در غیر این صورت، مربیان و دست‌اندرکاران هر باشگاه و هیئت ورزشی در قبال فردی که آسیب می‌بیند باید پاسخگو باشند.


ورزشکاران فاقد کارت بیمه ورزشی حق استفاده از هیچ یک از اماکن ورزشی را ندارند و با مدیران، مربیان و سرپرستان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.


وی افزود: افرادی که ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و کوهنوردی انجام می‌دهند و حتی کسانی که از وسایل ورزشی موجود در پارکها استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزایای بیمه ورزشی بهره‌مند شوند.


مسئول بیمه ورزشی شهرستان نی‌ریز، آمار ورزشکاران بیمه شده را بر اساس چهار هیئت و باشگاه بر‌تر سال ١٣٩٨ چنین اعلام کرد:
هیئت فوتبال رتبه اول را با ١٢٢٩ فوتبالیست بیمه شده دارد.


از این تعداد ١٢٠١ نفر مرد و ٢٨ نفر زن بیمه شده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٧ در بخش آقایان ٢١٥ نفر افزایش داشته‌ایم و در بخش بانوان از صفر به ٢٨ نفر رسیده‌ایم که در مجموع ٣٤٣ نفر بیشتر بیمه شده اند.


هیئت والیبال همچنان دوم است
این هیئت با ٥١٤ بیمه شده در سال ١٣٩٨ و کاهش ٤٢ نفری بیمه شدگانش همچنان رتبه دوم بیمه شدگان را به خود اختصاص داده است.


در بخش آقایان ١٣٧ نفر و در بخش بانوان ٣٧٧ نفرامسال بیمه شده‌اند. که در مقایسه با سال گذشته در آقایان ٤٣ نفر افزایش و در بانوان ٨٥ نفر کاهش داشته‌ایم. 


ژیمناستیک به رتبه سوم رسید.


این هیئت که در سال گذشته جزء ٤ هیئت برتر نبود با پیشی گرفتن از دو هیئت کاراته و آمادگی جسمانی به جایگاه سوم بیمه شدگان رسید.


در سال گذشته ١٩٧ بیمه شده آقا و ١٤٥ بیمه شده خانم در این هیئت ثبت شده است که در مجموع ٣٤٢ بیمه شده دارد.


هیئت کاراته با یک پله نزول چهارم شد.


هیئت کاراته که سال ١٣٩٧ با ٣٣٢ نفر بیمه شده در رتبه سوم بود در سال ١٣٩٨ با ٢٤٤ بیمه شده چهارم شد.


این هیئت ١١٧ بیمه شده در بخش آقایان دارد که نسبت به سال گذشته ٦٦ نفر کاهش داشته است. همچنین در بخش بانوان با کاهش ٢٢ نفری به ١٢٧ نفربیمه شده در سال ١٣٩٨ رسید.


در این میان نیز بمه‌شدگان هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی، کبدی، انجمن‌های ورزشی و شنا تا ٢٠٠ درصد یا بیشتر افزایش داشته است.


در این میان نام هیئت‌هایی همچون بدمینتون، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز، تیراندازی، دو میدانی،‌ دوچرخه‌سواری، شطرنج، موتورسواری و اتومبیلرانی، و وزنه‌برداری با کمتر از ١٠ ورزشکار و حتی صفر بیمه شده به چشم می‌خورد.


کیان، المپیا و پرنیان داری بیشترین بیمه شده


همچنین در بین باشگاه‌های نی‌ریز آمار ورزشکاران بیمه شده بر اساس رتبه‌بندی، به این شرح است:
باشگاه کیان با ٢٢٢ نفر رتبه اول را همانند سال گذشته دارد.


در این باشگاه ١١٢ نفر در بخش آقایان و ٩٠ نفر در بخش بانوان بیمه هستند.


باشگاه ژیمناستیک المپیا نیز با ١٠٨ نفر بیمه شده، در رتبه دوم قرار دارد که ٦٥ نفر در بخش آقایان و ٤٣ نفر در بخش بانوان بیمه شده‌اند.


باشگاه ژیمناستیک پرنیان نیز با ٧٨ بیمه شده سوم است. در آقایان ٥٩ نفر و در بانوان ١٩نفر بیمه شده دارد.


گروه کوهنوردی آناهیتا نیز ٤٩ ورزشکار خود را بیمه ورزشی کرده که ٣٧ نفر در بخش آقایان و ٧ نفر در بخش بانوان دارای بیمه هستند و رتبه چهارم را دارد.


همایونی افزود: در سال ١٣٩٨ به ٤٠ ورزشکار آسیب دیده هزینه درمانی پرداخت شده است که مبلغ آن ١٥ میلیون تومان می‌شود. از این تعداد ٢٧ نفر مرد و ١٣ نفر زن بوده‌اند.


او بیان داشت: هزینه بیمه ورزشی ٢٠ هزار تومان در سال است .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها