تعداد بازدید: ۳۷۳۱
کد خبر: ۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ - 2020 14 June
نشست هم اندیشی کنترل حشره سِنَک در شهرستان نی ریز با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان، شهردار و نمایندگان اداره جهادکشاورزی در محل شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، رئیس این مرکز با اعلام این خبر گفت: حشره سِنَک حشره کوچکی به طول 3 میلی متر و قهوه ای رنگ است که آفت کشاورزی محسوب می شود و برای انسان بیماری زا نیست. 

دکتر « داور آل داود»  با بیان اینکه این حشره بندرت می تواند باعث گزش شود اظهار داشت: این حشره خونخوار نیست  و خرطوم آن برای کشیدن شهد گیاهان است و برای خونخواری از انسان نیست.

وی افزود: بعلت بارندگی های اخیر ، این حشره از یک ماه گذشته تا کنون در حال افزایش در فضاها و زمین های متروکه نزدیک مناطق مسکونی بوده و با ازدیاد آن، به مناطق مسکونی سطح شهرستان نیز سرایت کرده، به گونه ای که مزاحمت زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند.

او با اشاره به اینکه نشست امروز با هدف تدوین برنامه های پیشگیری و کنترل افزایش این حشره برگزار شد عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد مناطق آلوده به این حشره با همکاری کارگروه شهرداری و  شبکه بهداشت و سایر ارگان های ذیربط سمپاشی شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ضمن تأکید به اینکه شهروندان می توانند از اول تیرماه با مراجعه به هایپرمارکت شهرداری سم مربوط به این حشره را تهیه کنند گفت: دستورالعمل استفاده از این سم نیز از طریق روزنامه ها، فضای مجازی و برشور در اختیار شهرواندن قرار خواهد گرفت.

دکتر آل داود تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که جهت تاثیر مناسب این سم و همچنین جلوگیری از آسیب انسانی آن باید به توضیحات آن توجه کرد و حتما از مواد خوراکی دیگر جدا شود و یا دور از فضاهای در دسترس کودکان نگهداری شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها