تعداد بازدید: ۳۶۱۳
کد خبر: ۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ - 2020 01 June
کار بازسازی میدان گاز در شهر نی‌ریز تمام شد و با تغییر شکل و شمایلی جدید برای مردم و مسافران ورودی خودنمایی می‌کند.
شهردار نی‌ریز با بیان اینکه ارتفاع المان هفت متر و شعاع میدان ۱۴ متر است گفت: در ساخت بدنه میدان از سنگ چینی نی‌ریز استفاده شده و در کمتر از یکسال آن را به بهره‌برداری رساندیم.

حامد فرغت گفت: از تیرماه سال گذشته تخریب را شروع کردیم و در ابتدا مطابق برنامه زمانبندی قرار بود در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما به دلیل تأخیرات ناشی از برخی حوادث سال ۹۸ نهایتاً موفق شدیم طرح جدید میدان، آبنما و نورپردازی را همزمان با عید فطر به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه هنوز در این میدان جای کار وجود دارد گفت: در نظر داریم در صورتی که شرایط فنی و ایمنی اجازه دهد با همکاری اداره گاز چند مشعل روشن هم در کنار آبنما تعبیه کنیم و به عبارت دیگر آب و آتش را در کنار هم داشته باشیم. همچنین بخشی از نورپردازی محوطه میدان تکمیل نشده که ان‌شاالله در حال  انجام است.

شهردار نی‌ریز در مورد هزینه‌های این میدان گفت:‌هزینه ساخت حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این هزینه عمدتاً صرف عملیات عمرانی، لوله‌کشی‌ها و خرید مصالح عمرانی شده است.

فرغت در مورد معماری این فلکه افزود: با تلاش واحدهای عمران، تأسیسات و فضای سبز شهرداری نی‌ریز، المان جدید، نورپردازی و آبنمای میدان گاز به بهره‌برداری رسیده است و هدف جلب توجه افکار عمومی به حفظ و مرمت آثار تاریخی شهر بوده است در واقع در طراحی و ساخت المان جدید از ترکیب مفهومی معماری سنتی و مدرن و همچنین سنگ چینی نی‌ریز استفاده شده است.

در پنجره‌های این نماد سنتی علاوه بر شیشه‌های رنگی که یادآور بناهای تاریخی و میراث فرهنگی نی‌ریز است چند طرح نمادین از انار به عنوان برترین محصول کشاورزی شهرستان جانمایی شده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها