تعداد بازدید: ۲۰۸۳
کد خبر: ۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ - 2020 28 May
دادستان نی‌ریز طی اطلاعیه‌ای آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و علفهای هرز باغات دیم (انجیرستان) را جرم دانست.
رسول ابراهیمی گفت: افرادی که اقدام به آتش سوزی در مزارع کنند، به مراجع قضایی معرفی می‎شوند. 

طبق قانون مربوط به هوای پاک این اقدام کشاورزان جرم محسوب می‌شود و مرتکبین  تحت پیگرد مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از کشاورزان بعد از برداشت محصول و یا جهت پاکسازی زمین دیم خود اقدام به آتش زدن بقایای بر جای مانده از برداشت محصول  و یا علوفه‌های خشک باغهای خود می‌کنند که این کار به دلیل تهدید بهداشت عمومی و آلودگی هوا و یا سرایت به اراضی ملی جرم بوده و پیگرد قانونی داشته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


ابراهیمی افزود: در این راستا با  هماهنگی‌هایی که با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان صورت گرفته کشاورزان متخلفی که اقدام به آتش زدن مزارع و آلودگی محیط زیست می‌کنند شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. همچنین ضرر و زیان وارده به محیط زیست از آنها اخذ می‌شود.

بنا بر ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی، هر اقدامی که علیه تهدید بهداشت عمومی از قبیل آلوده‌کردن محیط زیست  شناخته شود، مرتکبین به جزای نقدی، جبران خسارت وارده به محیط زیست و تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.»

دادستان نی‌ریز در پایان از مردم شهرستان نی‌ریز خواست در صورت مشاهده هر گونه آتش‌‌سوزی، به شماره 1504 رایگان متعلق به  اداره کل منابع طبیعی و یا 53837800 متعلق به اداره منابع طبیعی شهرستان نی ریز و یا09339896969 متعلق به معاونت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نی‌ریز گزارش دهند تا از انتشار آتش و حوادث ناگوار بعدی جلوگیری شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها