تعداد بازدید: ۲۱۵۰
کد خبر: ۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ - 2020 25 May
بیش از 50 میلیون تومان در پی جشن گلریزان آنلاین که به در سرای جاوید برگزار شد، برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: این مراسم جمعه شب 2 خرداد به شکل مستقیم در فضای مجازی و اینستاگرام نی‌ریزان فارس پخش شد و استقبال زیادی را به همراه داشت؛ به طوری که برخی افراد با دیدن این برنامه به محل اجرای آن آمدند و کمک خود را اهداء کردند. از جمله پسربچه‌ای که با حضور خود، مبلغ یک میلیون تومان هدیه داد.

این برنامه یک ساعته که با همکاری شهرداری و اداره زندان نی‌ریز و شرکت دیزاین داینامیک برگزار شد، با کارگردانی فضلویه، مجری‌گری کمالیان و بازیگری بحری از صدا و سیمای استان فارس، رنگ و بوی حرفه‌ای به خود گرفت و  کلیپها و میان‌برنامه‌های جذابی از جمله اجرای زنده گروه موسیقی سنتی بین آن پخش شد.

محمدحسین تمنادار وکیل دادگستری و خیر نی‌ریزی در گفتگو با مجری برنامه گفت: «ما باید کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را به عنوان فریضه دینی و کار خداپسندانه و جوانمردانه در نظر بگیریم. این جشن برخواسته از گود زورخانه است.»

وی ضمن اهداء 5 میلیون تومان به جشن گلریزان، افزود: «این جشن  از سال 1386 در شهرستان ما برگزار می‌شود و من همیشه در آن حضور داشتم. حال نیز دست یاری به سوی همشهریان دراز می‌کنم و از آنها می‌خواهم به کسانی که به شکل غیر عمد و ناخواسته گرفتاری مالی برایشان به وجود آمده کمک کنند. هر کسی اگر به وسع خودش کمک کند، رقم زیادی می‌شود.»

شهردار نی‌ریز هم گفت:‌«مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد همه ساله برگزار می‌شد؛ اما امسال بنا به شرایط بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم حضوری میسر نشد و با همکاری دادگستری کل استان و نی‌ریز و اداره زندانها و شهرداری قرار شد به شکل مجازی باشد.»

فرغت از حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، عوامل فنی شرکت دیزاین داینامیک و سایت نی‌ریزشاپ و همچنین گروه موسیقی آموزشگاه موسیقی سار و همین طور مردمی که در سالیان اخیر شرایطی را فراهم کردند تا زندانیان به کانون گرم خانواده خود برگردند تشکر کرد و افزود: «همشهریان عزیز می‌توانند هنگام خرید از سایت نی‌ریز شاپ از طریق همین سایت به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند.»

وی گفت: «شنیده‌ام هر مبلغی که توسط مردم کمک شود، ستاد دیه صد برابر آن را به همان شهرستان کمک می‌کند. شهرداری محدودیت‌های قانونی زیادی برای کمک کردن دارد؛ ولی ما نیز از طریق پتانسیلهای قانونی 5 میلیون تومان کمک می‌کنیم.»

در ادامه، شهسوار قاضی دادگستری و اجرای احکام حقوقی با بیان این که از سال ۹۸ تاکنون نزدیک به ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده‌اند و الان نیز حدود ۲۱ نفر از آنها در زندان هستند، عنوان داشت: «امیدواریم با یاری مردم این افراد نیز آزاد شوند. 34 نفر زندانی مهریه داشته‌ایم که ۳۳ نفر از آنها آزاد شده‌اند و تنها یک نفر باقی مانده است. بقیه نیز محکومان مالی هستند که برای آزادی همه آنها نزدیک به ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.»

شهسوار افزود: «بیشترین مبلغ جمع شده برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان بعد از مرکز استان، متعلق به نی‌ریز است.» 

وی گفت: «ما باید این محکومان را از مجرمان سوا کنیم؛ کسانی که بر حسب تصادف یا پول دیه نداشتند، یا اوضاع اقتصادی آنها را به این روز انداخته. اینها اعضای جامعه هستند و نباید مجرم پنداشته شوند. آرزو دارم روزی بیاید که هیچ محکوم مالی نداشته باشیم.»

در ادامه، بهاره علی‌دوستان دختر ۹ ساله خیری که هر ساله پس‌انداز خود را به این امر خیر اختصاص می‌دهد، یک میلیون تومان به جشن گلریزان کمک کرد.

یکی از محکومان مالی که سال گذشته با بدهی 200 میلیون تومان و با کمک مردم خیر آزاد شده بود، گفت: «امشب شب همت است. دوست دارم همه عزیزانی که در خانه هستند و این برنامه را می‌بینند، محکومان غیر عمد را آزاد کنند. من هم یکی از آنها بودم که به دنبال رزق و روزی رفتم؛ ولی به هرجهت نشد.»

سیداحمد علوی وکیل دادگستری و خیر نی‌ریزی که هرساله در این جشن شرکت می‌کند، ضمن کمک 4 میلیونی خود به مراسم جشن گلریزان، عنوان داشت: «ما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نگران برگزاری این جشن بودیم؛ ولی جشن به خوبی برگزار شد و عزیزان و خیرین حمایت و کمکها را اهداء خواهند کرد.»

وی از همه کسانی که تلاش کردند این مراسم در فضای مجازی برگزار شود تشکر کرد و گفت: «امروز شاهد پانزدهمین جشن گلریزان در شهرستان نی‌ریز هستیم. این برنامه تعلق دارد به محکومان مالی و جرائم غیر عمد که هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند. ما در این شرایط بیماری کرونا، بیش از پیش نیاز به خروج آنها از زندان داریم.»

گفتنی است در این جشن، مبلغ 10 میلیون تومان نیز از طرف دادگستری شهرستان کمک شد. 

به گفته معاون اداره زندان نی‌ریز، کمکهای مردمی که تا این لحظه به این مراسم شده بیش از 50 میلیون تومان است.

محمدجواد قادرپناه گفت: «همشهریان و خیرین محترم می‌توانند کمکهای خود را به شماره حساب 10/11991199 یا شماره کارت 6104337770030961 به نام ستاد مردمی دیه استان فارس واریز کنند. همچنین از طریق سامانه پرداخت تلفنی #101010*4*733* امکان واریز کمکها فراهم شده است. »

لازم به ذکر است خیرین محترم باید تصویر واریزی خود را از طریق واتس‌آپ به شماره تلفن همراه 09177322347 ارسال کنند تا در لیست آمار کمکهای نی‌ریز قرار گیرد.










نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها