تعداد بازدید: ۳۱۱۱
کد خبر: ۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ - 2020 24 May
سیمان سفید نی‌ریز یک برند است
سیمان سفید نی‌ریز یکی از کارخانه‌های باسابقه و موفق در شهرستان نی‌ریز می‌باشد.

این کارخانه همچون واحدهای تولیدی دیگر در سال گذشته با چالش‌های فراوان روبرو بوده است اما توانسته نه تنها تولید خود را افزایش دهد بلکه با جذب مشتریان داخلی و خارجی به یک کارخانه موفق در سطح کشور مبدل شود. 


به این بهانه گفتگویی با داود اکبری مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز و حسن شعبانپور مدیر کارخانه ترتیب دادیم.

شرایطمان را در بازار حفظ کردیم
در ابتدا عملکرد سال ۱۳۹۸ کارخانه را جویا شدیم و اکبری مدیر عامل کارخانه گفت: علیرغم تمام رقابت‌ها و مشکلات تحریم‌ها و رکودهای اقتصادی خوشبختانه سال گذشته سال بسیار خوبی برای کارخانه بود و توانستیم در شرایط بازار خودمان را حفظ کنیم.

١٠ درصد تولید کشور
وی در تشریح این موفقیت گفت: در کل کشور ۱۱ کارخانه سیمان سفید با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید وجود دارد که در سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان سفید در کل کشور تولید و عرضه گردیده و شرکت سیمان سفید نی‌ریز در بخش فروش ۱۰ درصد ظرفیت کل کشور را از آن خود نموده است. این در حالی است که در واقع سهم ما از تولید کل کشور ٩,٤ درصد می‌باشد که خوشبختانه با توجه به آمار فوق سهم بیشتری از بازار را به خود تخصیص داده‌ایم .


شعبانپور مدیر کارخانه در ادامه گفت: در بخش عرضه سیمان و کلینکر، حدود ٥٥ درصد صادرات و ٤٥ درصد در بازار داخلی به فروش رفته است.

١٨ درصد صادرات کشور در دست ماست
مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز گفت: آمار قابل توجه ما این است که ۱۸ درصد صادرات سیمان سفید کشور در دست ماست و با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن در روز، دومین صادرکننده سیمان سفید کشور به شمار می‌رویم.

صادرات به کشورهای مختلف
شعبانپور مدیر کارخانه با پرداختن به بازارهای فروش خارجی گفت: تنها کشوری هستیم که سیمان خود را به کره‌جنوبی ارسال می‌کنیم. این در حالی است که این کشور بر اساس استانداردهای اروپایی خرید خود را انجام می‌دهد و این افتخار بزرگی نه تنها برای نی‌ریز بلکه برای استان و کشور می‌باشد.

سیمان سفید نی‌ریز یک برند است
اکبری مهمترین دلیل فروش سیمان سفید نی‌ریز را کیفیت آن اعلام کرد و گفت: این کارخانه از سال ۱۳۷۵ که به بهره‌برداری رسیده تاکنون به همت افراد بسیار زیادی که در آن تلاش کرده‌اند روند رو به رشد و بهبودی داشته است.


سفیدی و مقاومت سیمان نی‌ریز در طول سال‌ها بی‌نظیر بوده و همین عامل سبب شده تا سیمان سفید نی‌ریز به عنوان یک برند به حساب بیاید.


اکبری با بیان اینکه سیمان سفید نی‌ریز با سیمان رأس الخیمه امارات برابری می‌کند گفت: حتی با جسارت می‌گویم که سفیدی سیمان ما از سفیدی سیمان رأس‌الخیمه حدود یک واحد بالاتر است و همین سبب شده تا بازار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم.

٣ دلار بیشتر از بازار خاورمیانه
اکبری در تکمیل صحبت‌های شعبانپور گفت: این شرکت به دلیل کیفیت برتر سیمان تولیدی خود زیر بار کاهش قیمت نرفته و همین باعث شده تا علیرغم تفاوت ٢ تا ٣ دلاری با سیمان دیگر کارخانجات، در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتریان عمده‌ای را به خود جلب نماید.


همچنین در سال گذشته صادرات کلینکر به هندوستان را آغاز نمودیم و پیش‌بینی ما این است که امسال صادرات به هند افزایش یابد و بنا داریم با اخذ استانداردهای ملی هندوستان، صادرات سیمان به این کشور را هم آغاز کنیم. همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت صادرات به اروپا صورت گرفته است.

دلار را وارد کشور کردیم
اکبری در ارتباط با بازگشت پول محصولات صادر شده گفت: یکی دیگر از افتخارات کارخانه سیمان سفید نی‌ریز عمل به تمامی تعهدات ارزی می‌باشد که در این راستا حدود ٧٩ درصد از کل فروش صادراتی در سامانه نیما و مابقی در سامانه سنا عرضه شده است، در واقع تعهدات ارزی این شرکت به طور کامل انجام شده و این امر سبب کمک به صادرات غیرنفتی محصولات و عمل به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص ورود ارز به کشور و رونق اقتصادی گردیده است.

رعایت پروتکلهای بهداشتی
در ارتباط با عملکرد سال جدید کارخانه و مسئله کرونا شعبانپور گفت: در ابتدا سعی کردیم مراقبتهای لازم به عمل آید و پروتکلهای بهداشتی مورد نیاز رعایت شود. در این ارتباط با بهره‌گیری از یکی از پزشکان مجرب شهرستان سعی گردید ضمن ارتقاء سطح سلامت، میزان آگاهی پرسنل نیز افزایش یابد و ریسک ابتلا به کرونا در مجموعه کاهش داده شود. در همین راستا برنامه ضدعفونی سرویس‌های ایاب و ذهاب، تب‌سنجی پرسنل، استفاده از ماسک و ضدعفونی پرسنل و محیط‌کاری بطور مداوم در دستور کار قرار گرفت و با هدف رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تراکم افراد، از سرویس‌های فوق‌العاده جهت ایاب و ذهاب پرسنل استفاده شد که بودجه تخصیص یافته در این خصوص تاکنون بالغ بر ١٠٠ میلیون تومان برآورد می‌گردد. ضمناً با صدور مجوز دورکاری و کاهش ساعت کاری، تعداد پرسنل و مدت حضور آنها در فروردین‌ماه ٥٠ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که به عملکرد خط تولید هیچ لطمه‌ای وارد نشد.


اکبری در ادامه سخنان مدیر کارخانه گفت: با وجود همه مشکلات، شرایط فروش در آغاز سال جدید بسیار مناسب بود و در واقع فروردین‌ماه امسال از جمله بهترین ماه‌های فروردین در زمینه فروش در طول سالیان فعالیت کارخانه به شمار می‌رود و خوشبختانه عمده فروش محصولات شرکت در این ماه صادر گردید. جالب اینکه اولین محموله در شروع سال جاری در نهم فروردین‌ماه به کره‌جنوبی صادر شد.

قیمت سیمان باید افزایش یابد
اکبری با بیان اینکه هزینه‌هایی همچون دستمزد کارگران، حمل و نقل و تهیه مواد اولیه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: نیاز است تا قیمت سیمان نسبت به گذشته افزایش یابد.


وی در ادامه افزود: متأسفانه قیمت سیمان متناسب با افزایش تورم بالا نرفته و این موضوع در مقایسه با سایر محصولات تولیدی صنایع دیگر کاملاً مشهود است، اما مدیران و کارکنان کارخانه‌های سیمان در سراسر کشور تلاش بسیاری کردند تا جایگاه خود را حفظ کنند که رشد ارزش سهام اغلب کارخانجات سیمان در بورس این موضوع را تائید می‌کند.

داستان سیمان فوق سفید
اکبری در ارتباط با ادعای برخی از کارخانه‌ها مبنی بر تولید سیمان فوق سفید گفت: من می‌توانم در این ارتباط بگویم که بالاترین سفیدی سیمان در کل کشور مربوط به سیمان سفید نی‌ریز است.

افتخارات سیمان سفید
مدیر کارخانه سیمان سفید نی‌ریز در رابطه با افتخارات شرکت سیمان سفید گفت: در سال گذشته افتخارات زیر را کسب کردیم:


- لوح سیمین پنجمین همایش ملی کیفیت. 


- تندیس هفتمین جشنواره ملی حاتم.


- واحد نمونه صادر کننده استان فارس.


- واحد برگزیده صنعت سبز کشور.


- واحد شایسته تقدیر استاندارد استان فارس.


- انتخاب به عنوان مدیر برتر استان در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای.


- انتخاب به عنوان مدیر برتر شهرستان از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

٢١٥ نفر شاغل
مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز در خصوص تعداد پرسنل این کارخانه گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نیروی رسمی، قراردادی و شرکتی داریم اما با احتساب نیروهای پیمانکارانی که به صورت موضوعی با ما کار می‌کنند تعداد نیروها به ۲۱۵ نفر می‌رسد.


خوشبختانه یکی از اقدامات شاخص انجام شده در زمینه نیروی انسانی طی دو سال گذشته، تغییر وضعیت ٧٦ نفر از نیروهای شرکتی به قراردادی بوده است.

چرا مدیر بومی؟!
وی ضمن قدردانی از مهندس نورمندی‌پور مدیر کارخانه قبلی که به دلیل بازنشستگی از مجموعه جدا شدند با تجلیل از عملکرد شعبانپور مدیر جدید کارخانه گفت: ایشان یکی از پیشگامان سیمان سفید در زمینه برنامه‌ریزی سیستم‌های نگهداری و تعمیرات می‌باشندکه در نوع خود بی‌نظیر است و با توجه به اینکه جناب شعبانپور در بخش‌های تولید و فنی عملکرد مطلوبی داشتند مناسب این کار تشخیص داده شدند.


به هر حال استفاده از مدیران بومی به دلیل شناخت آنها از پرسنل و شرایط کارخانه بسیار اهمیت دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا بهتر بتوانند مجموعه را مدیریت کنند. ما حتی امیدواریم در آینده مدیرعامل کارخانه نیز فردی بومی باشد. 


اکبری ادامه داد: پیش از این نیز برخی افراد نابغه و بی‌نام و نشان در این سیستم مشغول به کار بوده‌اند که بعد از دوران خدمت بازنشست شدند.

حسن شعبانپور مدیر کارخانه سیمان سفید نی‌ریز

 داود اکبری مدیرعامل شرکت سیمان سفید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها