تعداد بازدید: ۱۲۳۰
کد خبر: ۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ - 2020 24 May
زیر نظر قُل‌مراد

آموزش و پرورش
با توجه به شرایط کرونا، همه کلاسها و درس و امتحانات دانش‌آموزان آنلاین شده، دانش‌آموزان دبیرستان ..... طبق معمول رشته انسانی گروه برای درسها دارند؛ اما دو نفر از بچه‌ها به نام .... و .... مدیر گروه‌ها هستند که به همراه  دبیران مدام گروه را می‌بندند و نمی‌گذارند دانش‌آموز دیگری که از دبیر سؤال دارد بپرسد. 


کاملاً گروه‌ها را در اختیار گرفته‌اند و معلمان و مدیران هم هیچ نظارتی روی این مسأله ندارند. تکلیف ما بچه‌های دیگر چیست؟ خودشان وقتی گروه بسته است صحبت می‌کنند؛ اما اجازه سؤال پرسیدن را به بقیه نمی‌دهند. خواهش می‌کنم این مسئله را مطرح کنید.


آخر هیچ حرف شنوی از ما ندارند و به ما اهمیت نمی‌دهند. آیا مدارس و کلاس‌های دیگر هم اینطور عمل می‌کنند؟ لطفاً بگویید خانم ..... نظارت و قضیه را حل کند؛ گروه‌ها هم فقط دست معلمان باشد.


جوابیه قُل‌مراد:
 خب شما فراموش کرده‌اید که اکثریت هستید. همگی با هم گروه را ترک کنید و گروه جدیدی تشکیل دهید. خودشان به دست و پا می‌افتند. البته این مشکل در مملکت ما به وفور وجود دارد.
منظورم اقلیت و اکثریت و دست و پا و این‌چیزها نیست. منظور نبود گوش شنوا برای مردم است.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی
ما جوانان کارخانه .... چه گناهی کرده‌ایم که در این کارخانه مشغول کار شده‌ایم؟ 


آخر هیچ گونه شباهتی با کارگران کارخانجات دیگر نداریم؛ نه از نظر حقوق، نه از نظر بهداشتی و نه خیلی چیزهای دیگر...
از مسئولان خواهش می‌کنم گوشه چشمی به ما بیندازند.


جوابیه قُل‌مراد:
گوشه چشم که چه عرض کنم؛ این مسئولان محترم اگر ٤ چشمی هم به شما نظر کنند نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند مشکل شما را حل کنند. من دیده‌ام مسئولان گاهی با کت و شلوار شیرجه می‌زنند داخل مشکل ولی نمی‌توانند آن را حل کنند. نکته باریکتر ز مو اینجاست که گاهی این عزیزان خودِ مشکل هستند.

شهرداری نی‌ریز
سؤال:
سر چهارراه جانبازان خط‌کشی مخصوص عابر پیاده محو شده و بارها شاهد بوده‌ایم که افراد مسن هنگام عبور از عرض خیابان دچار مشکل هستند و بیشتر رانندگان هم جوان و کم حوصله.


جوابیه:
بله متأسفانه مسن‌های عزیز به دلیل پیرچشمی قادر به دیدن خط‌کشی‌ها نیستند که البته می‌توانند به چشم‌پزشک مراجعه کنند.


سؤال:
بابت آسفالت خیابان پشت کلانتری سرباز تشکر می‌کنیم. این ٢٠ متر خاکی واقعاً روی اعصاب مردم بود و یک مرد پیدا نمی‌شد ٤ فرغون آسفالت روی آن بریزد. دمتان گرم.


جوابیه قُل‌مراد:
اَی گل گفتی. ما از این چیزها که روی اعصاب مردم هستند زیاد داریم. واقعاً پاکسازی اعصاب مردم از این رواعصابی‌ها، مرد می‌خواهد، مَررررررررد. کار هر کس نیست.

نی‌ریزان فارس
سؤال:
 سال ١٣٨٩ مطلبی در ستون شهر هرت در نقد قیمت پراید چاپ شده که به طنز نوشته شده بود قیمت پراید در پنجاه سال آینده ٥٠ میلیون تومان می‌شود. متأسفانه بعد از گذشت ده سال قیمت پراید از مرز پنجاه میلیون هم گذشته و سقف ٧٠ میلیون را رد کرده است.


جوابیه قُل‌مراد:
اولاً کار مُلک و مملکت به جایی رسیده که حرف طنز و جدی قاطی شده. مسئولان مشکلات جدی مردم را به شوخی می‌گیرند و مردم از حرف‌های جدی مسئولان جوک می‌سازند. 
دوماً آن زمان ما گفتیم قیمت پراید در ٥٠ سال آینده به ٥٠ میلیون می‌رسد. این مطلب واقعاً جدی بود و بر اساس محاسبات دقیق اقتصادی کارشناسان شهر هرت انجام شده بود ولی شما آن را به شوخی گرفتید.


سوماً ما هنوز هم می‌گوییم درست گفته‌ایم چون قرار است ٤ صفر از پول ملی حذف شود، به قیمت الان، پراید ٥٠ سال آینده می‌شود ٥٠٠ میلیارد تومان. پس منظور ما ٥٠ میلیون بعد از حذف صفرها بود. حالا شما می‌خندید ولی از ما گفتن بود.


چهارم در همین زمینه یک تحلیل اقتصادی نوشته‌ام که در شماره‌های آینده چاپ می‌شود. اگرچه شاید همه به طنز بگیرند.


پنجم ما اعتقاد داریم که همه آن ١٥ صفحه دیگر نی‌ریزان فارس شوخی است و همین صفحه ١+١٢ شهر هرت جدی است.
سؤال:٢- لطفاً گزارشی از مراحل پیشرفت طرح فاضلاب شهری چاپ کنید.


جوابیه: 
گزارش؟ بفرمایید: بودجه نیست. طرح در توقف کامل و در حال خاک خوردن است! 


این گزارش در مورد پروژه‌های زیر هم صدق می‌کند پس لطفاً هی سؤال نفرمایید: راه‌آهن، روگذر، جاده خرامه - نی‌ریز،  کتابخانه میدان فضل، ایمن‌سازی جاده واریانتی، محور دوم گردنه لای‌رز و الخخخخخخخ...


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها