تعداد بازدید: ۱۳۶۳
کد خبر: ۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ - 2020 23 May
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه، مجلس گذشته را مجلسی غیر ایده‌آل خواند و اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید محکم و مقاوم باشد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 2 خرداد گفت:‌«امیدواریم آنهایی که رأی آوردند و موفق شدند، مجلسی مقاوم و محکم تشکیل دهند. مجلس قبلی با طمطراق و تبلیغات سوء و زیاد روی کار آمد؛ ولی نتوانست وظیفه‌ای را که داشت ایفا کند. البته بسیاری از خرابی‌ها مربوط به قبل بود و بر اساس شرایط زمان نتوانستند خود را به عنوان مقاوم در دنیا نشان دهند. یعنی مجلسی که در برابر دشمنان اسلام مقاومت و همچنین نظارت داخلی داشته باشد. آنها در بهبود اوضاع کشور موفق نبودند و نتوانستند جلو روند.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «در عین حال ما از هیئت رئیسه و نمایندگان گذشته تشکر می‌کنیم که تا حدی وظیفه خود را انجام دادند؛ ولو نتوانستند ایده‌آل باشند.»

ایشان عنوان داشت: «مجلس باید در مقابل دشمنان اسلام مقاوم بوده و در داخل کشور هم نظارت داشته باشد. مشکلات مردم را ببیند و تصمیمی بگیرد و قوانینی تصویب کند که به نفع محرومان و مستضعفان باشد. اجازه ندهند سرمایه‌داران نسبت به مردم ضعیف تصمیم بگیرند و محرومان را پایمال کنند.»

آیت‌ا... فقیه به موضوع فلسطین و روز قدس اشاره کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی ننگی بر دامن بشریت است که یک ملت را از کشورش با زجر بیرون کرده و می‌گوید این مسأله باید فراموش شود. آمریکا و استکبار جهانی این جنایت را مرتکب شدند و 70 سال است میلیونها نفر خارج از کشورشان زندگی می‌کنند. اما مسلمانان غیور این مسأله را فراموش نمی‌کنند و در صدد آزادی آن هستند. باید مسلمانان و یهود و نصارا کنار هم جمع شوند و دولت تشکیل دهند. ما نمی‌خواهیم یهودی‌ها و مسیحی‌ها را بیرون کنند؛ همان طور که قبلاً کنار هم زندگی می‌کردند، حالا هم کنار هم زندگی و دولتشان را تعیین کنند.»

ایشان افزود: «جوانان فلسطین با سنگ مبارزه می‌کردند؛ ولی سردار شهید سلیمانی کاری کرد که سنگها به موشکهای نقطه زن تبدیل شدند. ان‌شا‌ء... جوانان غیور و مسلمان در سراسر دنیا با اتفاق این لکه ننگ را از بین ببرند و این غده سرطانی را بردارند.» 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها