تعداد بازدید: ۹۱۹
کد خبر: ۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ - 2020 03 May
هشدار!
آتش‌سوزی‌ها را به شماره ١٥٠٤ اطلاع دهید

بارندگی‌های مناسب امسال و رشد گیاهان و علف‌های صحرایی بالقوه تهدیدی برای طبیعت بکر نی‌ریز  به شمار می‌رود.

در همین راستا کمیته بحران شهرستان نی‌ریز  هشتم اردیبهشت‌ماه تشکیل جلسه داد.

معاون عمرانی فرمانداری نی‌ریز  که ریاست جلسه را بر عهده داشت مواردی از جمله مشخص کردن مکان‌های قرق و افزایش قرق‌بانان، مشخص نمودن مکان‌های پرخطر، آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس‌های خاموش کردن آتش، استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و ساماندهی آنها و ارتباط با سپاه پاسداران برای شرایط اضطراری را تذکر داد.

میرزایی همچنین از منابع طبیعی درخواست کرد تا بیمه بی‌نام را برای کسانی که برای خاموش کردن آتش کمک می‌کنند در دستور کار قرار دهد و همچنین از شهرداران نیز درخواست کرد با منابع طبیعی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

گردشگران عامل آتش
سرپرست اداره منابع طبیعی نی‌ریز  با بیان اینکه بیشترین مشکلات ما مربوط به مسافران و گردشگران می‌باشند گفت: نیاز است تا مسیرهای همچون سنگ سه‌پاره مسدود تا جلوی آتش‌سوزی احتمالی گرفته شود.

این پیشنهاد با مخالفت میرزایی روبرو شد و او گفت: اجازه مسدود کردن مسیرها را نداریم.

جمالی با بیان اینکه تعداد قرق‌بانان چهار نفر هستند از کمبود این افراد گلایه کرد که در این رابطه میرزایی وعده داد از محل سه درصد نفت و گاز تعداد قرق‌بانان را افزایش دهد.

مهدی‌پور رئیس محیط‌زیست نی‌ریز  با اعلام اینکه در محدوده‌های محیط‌زیست آتش‌سوزی کمتری رخ می‌دهد گفت: به دلیل آنکه مأموران ما ۲۴ ساعته در محل حضور دارند شاهد آتش‌سوزی کمتری هستیم.

آتش‌سوزی‌ها عمدی است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز  اعلام نمود که بسیاری از آتش سوزی‌ها به صورت عمدی اتفاق می‌افتد و نیاز است نیروی انتظامی پس از شناسایی خاطیان با آنها به طور جدی برخورد نماید.

بصیری همچنین آموزش را مهم‌ترین راه برای کنترل آتش اعلام کرد.

ثواب به نمایندگی از سپاه ناحیه نی‌ریز  با اعلام اینکه مهار آتش نیاز به امکانات دارد درخواست نمود تا اداره منابع طبیعی امکانات خود را مشخص و به مناطق پرخطر ارسال نماید.

معاون عمرانی فرمانداری در پاسخ به انتقاد ثواب گفت: این مسئله باید انجام شود. خوشبختانه امکانات نسبت به سال‌های نخست بسیار بهتر شده است به عنوان نمونه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ امکانات بسیار کم بود اما پس از آن با برگزاری جلسات پیشگیری و تمهیدات اجرا شده خوشبختانه آتش‌سوزی در شهرستان نی‌ریز  بسیار رشد نزولی داشته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی با بیان اینکه بیل و آتش‌کوب آماده است و به مناطق پرخطر ارسال گردیده از دیگر امکانات این اداره از جمله دستگاه‌های مکش آب خبر داد.

همین مسئله با انتقاد شهردار قطرویه روبرو شد و گفت: باید در این ارتباط آموزش‌های لازم داده شود. خود من الان نمی‌دانم که این آتش‌کوب چیست و کاربردش چگونه است؟

مدیر جهاد کشاورزی هم که گویا نسبت به آتش‌کوب آشنایی کاملی دارد گفت: این وسیله بسیار سنگین و غیرقابل استفاده می‌باشد.

شیخعلی به نمایندگی از نیروی انتظامی در این جلسه اعلام نمود که اگر مورد مشکوکی در ارتباط با آتش سوزی‌های عمدی دیده شد می‌توانید با شماره ۱۱۰ تماس گرفته تا بررسی‌های لازم انجام شود.

با ١٥٠٤ تماس بگیرید
خیراندیش مسئول آتش‌نشانی شهر نی‌ریز  گفت: در آتش سوزی‌ها با اولین مکانی که تماس گرفته می‌شود آتش‌نشانی است و باید منابع طبیعی شماره‌های مربوط را اعلام کند تا جلوی تماس‌های مردم به آتش‌نشانی گرفته شود.

در همین ارتباط جمالی شماره ۱۵۰۴ را به رسانه‌ها اعلام نمود.

٩٠ درصد عمدی
مسئول خدمات شهری شهرداری نی‌ریز  با بیان اینکه ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عمدی است اعلام کرد: باید با متخلفان برخورد جدی شود.

حاج محمدی همچنین گفت: شهرداری آمادگی آموزش به افرادی که قرار است در کنترل آتش به منابع طبیعی کمک نمایند ، دارد.

شمس شهردار شهر مشکان با اعلام اینکه گروه‌های فعال زیست محیطی در بخش پشتکوه بسیار فعال هستند اعلام کرد: امیدوارم امسال نیز با همکاری آنها مشکلی در این رابطه رخ ندهد.


در حاشیه این جلسه امین‌زاده مسئول جدید شرکت ناحیه نفت نی‌ریز  به بیان عملکرد خود در مورد کنترل کرونا در پمپ بنزین‌های شهر پرداخت و گفت: به جایگاه‌داران اعلام کرده‌ایم که دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار کسانی که برای سوختگیری مراجعه می‌کنند قرار دهند و همچنین شستشوی جایگاه‌ها را در دستور کار بگذارند.

وی با بیان اینکه از شهرستان جهرم به اینجا آمده گفت: خوشبختانه مردم با فرهنگ نی‌ریز  سبب شدند تا کرونا در نی‌ریز  چندان شیوع پیدا نکند؛ مسئله‌ای که متأسفانه مردم جهرم آن را جدی نگرفتند و حالا درگیر هستند و در همین ارتباط باید از مدیریت و مسئولان این شهرستان تشکر نمایم.

در همین ارتباط حیدری رئیس منابع آب شهرستان نی‌ریز  گفت: علی‌رغم اینکه فردی غیر بومی در شهرستان است اما فرهنگ مردم شهرستان در کنترل کرونا بسیار تأثیرگذار بوده است.
جواد ثواب در پایان این جلسه با اعلام اینکه رزمایش همیاری و کمک مؤمنانه به ریاست امام جمعه و دبیری سپاه در حال انجام است گفت: در بحث کرونا خیلی از مشاغل آسیب دیدند و انصافاً حقشان هم نبود.

خوشبختانه سپاه در کشور در این ارتباط سه و نیم میلیون خانوار را شناسایی کرده است تا بتواند اقدامات اولیه را برای آنها انجام دهند و در شهر نی‌ریز  نیز تاکنون ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان تقسیم شده است.

وی از فرمانداری درخواست کرد تا به ادارات اعلام کند کارمندانی که علیرغم بحران کرونا حقوق خود را به صورت کامل دریافت کردند و حتی از تعطیلات این روزها استفاده می‌نمایند بخشی از حقوق خود را به این رزمایش اختصاص دهند تا افراد بیشتری برای کمک شناسایی و مایحتاج اولیه برای آنها مهیا گردد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها