تعداد بازدید: ۹۳۸
کد خبر: ۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ - 2020 03 May
تحلیلی بر پاسخگویی به مردم در نی‌ریزان فارس
پاسخگویی ادارات نی‌ریز در شش ماهه دوم سال ١٣٩٨، نسبت به شش ماهه ابتدایی همان سال ٧ درصد رشد داشته و به ٦٨ درصد رسیده است.

هفته‌نامه‌ نی‌ریزان فارس و پیش از آن عصر نی‌ریز از ابتدای انتشار با اختصاص صفحه‌ای با عنوان «تریبون آزاد» سعی بر این داشته و دارد که پلی بین مردم و مسئولان باشد. این صفحه یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات هفته‌نامه است.


... چرا که شعار این هفته‌نامه هم بر همین اساس انتخاب شده است: «نی‌ریزان فارس، چون عصر نی‌ریز زبان مردم است».


ما در این شماره تصمیم گرفتیم که آمار انتقادات و پاسخهای ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی را در ٦ ماهه دوم سال ١٣٩٨ بررسی کنیم که در جدول زیر به ترتیب درصد پاسخگویی ارائه گردیده است.


در طول شش ماه گذشته ٤٥٠ انتقاد و پیشنهاد داشته‌ایم که به ٣٠٥  مورد پاسخ داده شده است؛ یعنی ٦٨ درصد از آمار کل. ملاک اصلی ما در این جدول، درصد پاسخگویی می‌باشد.


٢٥ اداره و سازمان از جمع ٦٩ سازمان و اداره‌ دولتی و غیردولتی مورد سؤال، انتقاد و پیشنهاد واقع شده، توانسته‌اند به طور صد درصد پاسخگوی سؤالات مردم باشند. یعنی ٣٦ درصد ادارات و سازمان‌ها ١٠٠ درصد پاسخگو بوده‌اند و به انتقادات، اعتراضات و پیشنهادات مردم اهمیت داده و پاسخ داده‌اند. اما در مقابل ٢٢  اداره و سازمان نیز هیچ پاسخی به سؤالات مردم نداده‌اند و نمره پاسخگویی آنان صفر بوده است؛ یعنی ٣٢ درصد.


از نظر بیشترین تعداد سؤال، انتقاد و پیشنهاد، شهرداری نی‌ریز با ١٣٠ مورد رتبه‌ اول را دارد. یعنی ٢٩ درصد کل سؤالات.


همچنین شهرداری نی‌ریز، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و امور آبفا به ترتیب با ١٣٠، ٤٨، ٢٩، ٢٢ و ١٥ سؤال، بیشترین آمار تعداد سؤال را دارند.


از نظر تعداد پاسخ نیز شهرداری نی‌ریز، آموزش و پرورش، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و توزیع برق به ترتیب با ١٣٠، ٤٨، ١٤، ١٢ و ١٢ پاسخ، بیشترین آمار را دارند.


مدیران ما لازم است بیش از گذشته این نکته اساسی را که رمز موفقیت می‌باشد هیچ گاه فراموش نکنند و این نکته چیزی نیست جز اهمیت دادن به افکار عمومی. همان گونه که بارها گفته‌ایم، افکار عمومی نیروی نانوشته‌ای است که از قدرت بالایی برخوردار است. از این قدرت در راستای دستیابی به اهداف سازمان تحت تصدی می‌توان نهایت استفاده را برد و بهترین راه، ارتباط با افکار عمومی و اهمیت دادن به آنهاست.


برخی فکر می‌کنند اگر افکار عمومی تصوری غلط در مورد عملکرد سازمانشان دارد، این تصور غلط ناشی از غرض است. بنابراین نباید به افکار مغرضانه یا احیاناً غلط پاسخ داد؛ در حالی که در دنیای کنونی که عصر ارتباطات است، چنین برداشتی واقع‌بینانه نیست و در این میان کسی زیان می‌بیند که حتی به تصورات، ابهامات، سؤالات، ایرادات و انتقادات نابجا هم پاسخ نمی‌دهد. بهتر است با پاسخ مستدل، منطقی و همراه با سعه‌ صدر، افکار عمومی را روشن کرد و نهایتاً از پشتیبانی این قدرت اجتماعی بهره‌مند شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها