تعداد بازدید: ۲۳۶۹
کد خبر: ۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ - 2020 03 May
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از کاشت گیاه «پاپایا» برای اولین بار در استان فارس و شهرستان نی‌ریز خبر داد و گفت: این گیاه در سطح ٣٠٠٠ مترمربع و بصورت گلخانه‌ای کشت شده است.

علیرضا بصیری با بیان اینکه خربزه درختی دوپایه (پاپایا) بوده و با بذر تکثیر می‌شود، تصریح کرد: فاصله زمانی کاشت تا برداشت این محصول یکساله است و هر اصله ٤٠ کیلوگرم میوه می‌دهد که تا سه سال تولید آن اقتصادی و مقرون به صرفه خواهدبود.


به گفته وی در این گلخانه، اوایل زمستان گذشته ٢٧٠٠ نشاء چهارماهه پاپایا از نوع پاکوتاه بنگالی کاشته شده است که پیش بینی می‌شود در اواخر شهریورماه امسال محصول آن برداشت شود. 


بصیری با اشاره به اینکه هر کیلو خربزه درختی در بازار ۳۰ هزارتومان به فروش می‌رسد خاطر نشان کرد: پاپایا یکی از میوه‌های استوایی و بومی مناطق حاره‌ای آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود.


کاشت میوه پاپایا در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام شده است که به عنوان میوه وارداتی نیز در کشور به فروش می‌رسد و دارای خواص فراوان از جمله تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است./ روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها