تعداد بازدید: ۱۰۴۵
کد خبر: ۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ - 2020 12 April

علیرغم اینکه هر ساله و در ایام تعطیلات شکارچیان حرفه‌ای و حتی آماتور به کوه و دشت می‌زدند و به شکار پرندگان و حیوانات می‌پرداختند اما امسال کرونا جلوی آنان را گرفت.


در پی بررسی نی‌ریزان فارس از ادارات محیط‌زیست نی‌ریز، پارک ملی بختگان و پارک ملی بهرام‌گور مشخص شد که در ایام تعطیلات نوروز شکارچیان اسلحه خود را غلاف کرده‌‌اند.


البته مدیر پارک ملی بهرام‌گور با بیان اینکه امسال سال آرامی را در منطقه گذرانده‌اند گفت: در تعطیلات نوروز و به خصوص ١٣ فروردین در سال‌های گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر به این پارک می‌آمدند و تخلفاتی نیز انجام می‌شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته بودن راهها امسال بهرام گور سال آرامی را پشت سر گذاشت.


رستگار البته به موضوع مهمی نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه شکاری در این منطقه رخ نداده اما مردم برای جمع‌آوری دمبل و قارچ‌های گیاهی به منطقه ممنوعه وارد می‌شوند که در همین رابطه حدود ۴۰ متخلف دستگیر شدند و به آنها اعلام شد که در صورت تداوم تخلفات پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال می‌گردد.


در ادامه طباطبایی رئیس پارک ملی بختگان گفت: خوشبختانه در ایام نوروز تخلف شکاری رخ نداده و به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با توجه به منع ورود افراد غیر ساکن به روستاها و مناطق عشایری، با حضور بخشدار بخش بختگان از پناهگاه حیات وحش بختگان، با افراد خاطی‌ای که در منطقه حضور پیدا کرده بودند، برخورد قاطع شد.


طباطبایی افزود: بدلیل قانون‌شکنی این افراد، تعداد ٣ خودرو باحکم قضایی توقیف و ٤ خودرو دیگر نیز هر کدام ٥ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان خاطر نشان کرد: اجرای این احکام، بنا بر تصمیمات اتخاذ شده و تأکید ستاد پیشگیری مقابله با ویروس کرونا در استان و به منظور حفظ سلامت شهروندان و هم استانی‌های عزیز با هدف جلوگیری از ازدحام در مناطق تحت حفاظت و تفرجگاه‌ها بر اساس بخشنامه مورخ بيست و يكم اسفندماه سال نود و هشت، خطاب به ادارات حفاظت محيط‌زيست شهرستان‌ها مقرر گردید تا اطلاع ثانوی بازدید از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس ممنوع می‌باشد.


مهدی‌پور رئیس اداره محیط‌زیست نی‌ریز هم اعلام نمود که در ایام نوروز تخلفی رخ نداده است.


چندی پیش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس هشدار داده بود که مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان بدون هیچ اغماضی و در طول شبانه‌روز با گشت‌زنی‌های مستمر با شکارچیان متخلف برخورد می‌کنند.


حمید ظهرابی گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در مقطع جهانی، توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در طبیعت با اسلحه و شکار جانوران وحشی جداً خودداری شود، لذا در صورت مشاهده شکارچیان در طبیعت، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست برخورد جدی با آنان به عمل می‌آورند.


وی افزود: چندی پیش رؤسای دادگستری چندین شهرستان هم اطلاعیه‌ای در خصوص برخورد با شکارچیان جانوران وحشی صادر نمودند. در این اطلاعیه بر قرنطینه خانگی جهت جلوگیری از گسترش ویروس، عدم حضور در طبیعت با توجه به فصل زادآوری و زایش حیات وحش و همچنین حداکثر مجازات در قانون مجازات اسلامی و قانون شکار و صید تأکید شده است.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
اگر قائل به وجود عدالت باشیم این شرایط عین عدالت است . چرا فکر میکنیم هر چه در جهت تامین و تضمین زندگی انسان نباشد ظالمانه است . آنهم انسانی که متکبرانه و ظالمانه اینگونه در حق جانداران دیگر جفا میکند. . بنگریم چگونه با تجاوزات خود به طبیعت حیات دیگر موجودات زنده را در خطر انداخته است . این داد مظلومانه سایر مخلوقات خداوند است که اکنون مجری عدالتی یافته اند و به او ماموریت داده اند تا این کدخدای سرکش و ظالم را سر جایش بنشاند. زمین تنها منزل انسان نیست که اینگونه متجاوزان هیچ حقی را برای دیگر مخلوقات بر جای نگذاشته است . زمین خواری ،کوه خواری و طبیعت خواری میکند تا عطش زیاده خواهی خود را فرو بنشاند
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها