تعداد بازدید: ۱۰۲۸
کد خبر: ۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 2020 12 April
گفتگو با مدیر آموزش و پرورش:
نزدیک به دو ماه از تعطیلی مدارس می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها مدارس دانش‌آموزی را در خود ببیند.
در این بین دانش‌آموزان رنگ مدرسه، هم‌شاگردی‌ها و بخصوص کتاب‌ها را روی نیمکت مدرسه ندیده‌اند.
 
به سراغ مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز رفتیم تا از او بپرسیم در تعطیلات آیا آموزش دانش‌آموزان رها شده و یا اینکه به صورت مجازی مشغول یادگیری هستند؟        

 امیر ولی‌زاده در پاسخ به سؤال ما گفت: در حوزه آموزش ابتدایی آموزگاران در شبکه‌های مجازی گروه‌هایی تشکیل دادند که از این طریق محتواهای آموزشی برای اولیاء  دانش‌آموزان و دانش‌آموزان ارسال و بازخورد آن گرفته می‌شود.


در مناطق، «مدیرآموزگاران» با تماس تلفنی ضمن یادآوری ساعات برنامه آموزش از صدا و سیما فعالیتشان از طریق راهبران آموزشی پیگیری می‌شود.


برای مناطق روستایی فاقد شبکه ارتباطی، محتوای  تولید شده با رعایت نکات بهداشتی در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.


وی در مورد آموزش متوسطه گفت: در حوزه آموزش متوسطه مدارس ضمن تشکیل گروه‌هایی در فضاهای مجازی محتواهای آموزشی نظیر فیلم، فایل صوتی یا تکالیف را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.


در همین راستا کلاسهایی نیز به صورت آموزشی و آنلاین برگزار گردید که با توجه به عدم دسترسی همه خانواده‌ها به اینترنت امکان تداوم آن میسر نشد.


البته این نکته حائز اهمیت است که این روند آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی نیست چرا که دسترسی همه خانواده‌ها به فضاهای مجازی، گوشی هوشمند و تهیه بسته‌های اینترنتی در شرایط یکسان نمی‌باشد اما فرصتی بود تا شیوه‌های آموزش از راه دور در آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


وی در ادامه در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزود: با توجه به اینکه اکثر جامعه از پیام‌رسان «واتساپ» استفاده می‌کنند بیشتر از این پیام‌رسان استفاده شد. البته سایر پیام‌رسان‌ها نظیر «سروش» و «ایتا»نیز مورد استفاده قرار گرفت.


در همین راستا وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای تحت عنوان «شاد» مخفف شبکه اجتماعی دانش‌آموزان طراحی نموده که با توجه به آماده نبودن زیرساخت این برنامه دستورالعمل فعلاً متوقف شده است.


مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در رابطه با تکلیف امتحانات در صورت ادامه شیوع کرونا گفت: در این زمینه به منظور رعایت وحدت رویه نمی‌توان به صورت جزیره‌ای عمل کرد و ما تابع دستورالعمل ابلاغی از طرف وزارت آموزش و پرورش خواهیم بود که تاکنون صادر نشده است.


ولی‌زاده همچنین در ارتباط با آمادگی مدارس نی‌ریز برای بازگشایی پس از دستور ستاد کشوری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد کشوری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد بود و اگر به استان تفویض شود، ستاد استانی برنامه‌ریزی خواهد نمود و فعلاً ادارات مستقیماً نمی‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.


در صورت تصمیم‌گیری ستاد مربوط، معلمین آمادگی حضور در کلاس‌های درس را دارند و پیش‌بینی‌های لازم در حد توان برای مدارس انجام شده و سرانه بهداشتی و مبالغی به حساب آنان واریز گردیده تا درصورت بازگشایی مدارس به این مهم اختصاص داده شود اما باید اعتراف کنیم تجهیزات و ملزومات قطعاً جوابگوی نیاز بهداشتی مدارس نخواهد بود و وجود کلاس‌های پرجمعیت، نبود سیستم‌های تهویه مناسب در مدارس، و نبود شیرآلات مناسب مواردی است که در احداث بناهای آموزشی پیش‌بینی نشده و با توجه به اینکه هنوز در مرحله کنترل بیماری قرار داریم بازگشایی مدارس دور از ذهن می‌باشد.


مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در پایان گفت: جا دارد از زحمات همه خیرین، اولیاء دانش‌آموزان و فرهنگیان ارجمند که دلسوزانه پیگیر فرایند آموزش بودند و در این ایام کمک به خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت را فراموش نکردند صمیمانه سپاسگزاری کنم و برای همه مردم به ویژه مردم شریف شهرستان نی‌ریز آرزوی سلامتی و بهروزی نمایم.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها