تعداد بازدید: ۱۵۱۷
کد خبر: ۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ - 2020 12 April
اهالی فرهنگ، هنر و شورای اطلاع‌رسانی فارس با کلام، قلم و اقدام‌های خود همگام با دیگر اقشار مردم در مقابله با شیوع کرونا کوشیدند، موضوعی که از نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دور نماند و نامه قدردانی این عضو کابینه را در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان فارس پیش از این، در زمینه اطلاع‌رسانی ابعاد مختلف بیماری، راه‌های پیشگیری و دعوت مردم به پویش «در خانه بمانیم»، سهم خود را در مهار بحران کرونا ایفا کرده‌ بودند و این تلاش‌ها چه در حوزه فعالیت شبانه‌روزی رسانه‌های استان و چه ابتکارهای جدید همچون اجرا و پخش آنلاین تئاتر از اینستاگرام و ... ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب نامه‌ای رسمی با تقدیر از شورای اطلاع رسانی استان فارس و زور آزمایی اهالی فرهنگ، ادب و هنر با کرونا اعلام کرد: این روزها، مردم عزیز میهن اسلامی ایران به واسطه بروز و ظهور ویروس شوم و فراگیر کرونا، شرایط تلخ و البته درس‌آموزی را تجربه می کنند.

سید عباس صالحی در این نامه افزوده است:‌ نام کسانی که عاشقانه با بهره جستن از توان و ظرفیت فرهنگ، هنر، رسانه و دین، همدل و همراه رزمندگان خطوط مقدم برای سلامت روح و روان جامعه از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند، ستودنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بر خود لازم می دانم به پاس مجاهدات ها و خدمات ارزشمند در دوران مقابله با کرونا به ویژه دبیری شورای اطلاع رسانی استان فارس، انسجام بخشی، هماهنگی و سیاستگذاری فعالیت های نشاط انگیز و خانه محور، راهبری پویش های هنرمندان و خالقان آثار مرتبط و همچنین اهتمام و جدیت در اجرای سیاستهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی و روز طبیعت، قدردانی نمایم.

وی ادامه داد:‌ زور آزمایی با این بیماری شوم با اراده های مشترکی مانند جامعه سلامت کشور در تاریخ این دیار کهن، بویژه تلاش شورای اطلاع رسانی استان فارس به شایستگی ماندگار خواهد ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادها و انجمن های صنفی حوزه فرهنگ و هنر استان فارس، سالی پر از نیکی و سلامتی را برای همه دست اندرکاران استان ادب پرور فارس و شیراز به عنوان پاینخت کتاب ایران، آرزو کرده است.

شیراز پیش از این در آیینی به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیش از این با قدردانی از فعالیت‌های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان در مقابله با کرونا اعلام کرده بود: روزانه و به‌صورت مستمر اخبار و محتوای چندرسانه‌ای با هدف مقابله با ویروس کرونا تولید و با همراهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس و رسانه‌های رسمی در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گفته صابر سهرابی، افزون بر  ۲۰۰ نوع محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تا پایان اسفندماه  با هدف شکستن زنجیره شیوع کرونا در استان فارس تولید شده و ۱۸۰۰ نوع محتوا نیز از ابتدای فروردین تا ۱۸ فروردین ماه در فضای مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان فارس اظهار داشت: هماهنگی با ۹ روزنامه‌، ۱۰ خبرگزاری‌ و ۷۴ پایگاه‌ خبری استان به منظور فرهنگ‌سازی از طریق تولید و انتشار محتوا درباره بیماری کرونا و پیشگیری از آن و ایجاد امیدآفرینی و روحیه نشاط، همچنین راه‌اندازی پویش‌های مجازی، تولید بیش از یک هزار و ۶۹ خبر و گزارش با موضوع مبارزه با کرونا توسط رسانه‌های استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در فارس بوده است.

سهرابی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه‌های نقاشی و داستان‌نویسی اشاره کرد و گفت: این مسابقات با موضوع در خانه بمانیم و مبارزه با کرونا برای همه سنین تدارک دیده شده است؛ همچنین برگزاری ۳۲۰ برنامه در قالب‌های مختلف از جمله مهمانی مجازی در خانه هنرمندان و صاحبان حرفه‌های هنری، آموزشگاه‌ها، موسسات و... از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای شهروندان بوده است.

وی ابراز داشت: ۵۰ فیلم کوتاه با موضوع مبارزه با کرونا ۲۳۰ فتوفیلم با موضوع سرگرمی در خانه و معرفی و راه‌اندازی ۱۵ سایت ویژه در زمینه افسردگی و بیماری‌های روانی ناشی از خانه‌نشینی با حضور بیش از ۵۰ روان‌شناس، روان‌پزشک و کارشناسان علوم تربیتی، به سرانجام رسیده است.

 




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها