تعداد بازدید: ۱۷۸۳
کد خبر: ۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ - 2020 07 April
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با اعلام اینکه هفتمین مورد کرونا در نی ریز مثبت شده است به مردم در خصوص رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، دکتر « داور آل داود» در این باره گفت: این بیمار سابقه بیماری فشارخون و بیماری قلبی عروقی نیز داشته و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

وی افزود: متاسفانه دیدگاه مردم نی ریز نسبت به بیماری کرونا، بیماران و خانواده آنها دور از فرهنگ غنی این شهرستان می باشد.

او با اشاره به اینکه این بیماری مسری است و در حال حاضر تمام مردم دنیا با این بیماری درگیر هستند عنوان کرد: مسئولیت درگیر شدن به این بیماری زمانی که افراد حضور غیر ضروری در سطح شهر دارند به عهده خودشان است و با افراد ناقل و یا محیط های با آلودگی بالا نیست.

دکتر آل داود اضافه کرد: تمامی شهروندان باید بدانند ممکن است که افراد ناقل هیچ علامتی نداشته باشند و ما روزانه با آنها در ارتباط باشیم. پس باید بهداشت فردی را در هر شرایط و زمان حفظ کنیم.

او گفت: این بیماری ممکن است برای هر کدام از ما شهروندان اتفاق بیفتد، پس بجای تجسس در پیدا کردن نام بیماران و بد رفتاری با آنها ، به یادگیری و آموزش بهداشت فردی برای خود و خانواده خود همت گمارده تا ضمن بالاتر رفتن سطح سلامت جامعه فشار بر خانواده هایی که ناخواسته درگیر این بیماری مسری گردیده اند کمتر شود.

این متخصص قلب و عروق بار دیگر مردم را از خروج غیرضروری از منزل منع کرد و اظهار داشت : افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده از افرادی ناقل که در سطح جامعه بدون علامت در حال رفت و آمد هستند آلوده شده اند و این اتفاق می تواند در هر جایی از شهرستان رخ داده باشد .

گفتنی است شبکه بهداشت هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سن و جنس بیمار بستری به ما نداده است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها