تعداد بازدید: ۳۱۲۴
کد خبر: ۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ - 2020 04 April
اخبار شهر فرنگ
سید اشرف طباطبایی کارگردان باسابقه و خوش ذوق نی‌ریزی تله فیلم «محله لب آب» را در ایام نوروز به روی آنتن شبکه‌های مختلف رسانه ملی برد.

به غیر از طباطبایی سه نی‌ریزی به نام‌های ابوالفضل بامداد(بازیگر)، سید حمیدرضا طباطبایی(مسئول تدارکات)،  سید امیرحسین طباطبایی (بازیگر خردسال)  در این تله فیلم نقش‌آفرینی کردند.


در تله فیلم «محله لب آب» با استفاده از یک بازه زمانی خاص، یعنی لحظه تحویل سال، به چالش موازنه دو کفه آن،  یکی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ناب شهر شیراز و کفه دیگر الگوی معیشتی مدرن امروز شیراز با زبانی طنز و موشکافانه می‌پردازد.


معاون سیمای فارس در این رابطه گفت: معرفی آداب، رسوم و فرهنگ مردم شیراز در دستور کار مدیریت صدا وسیمای فارس است.


باغبان‌منش با بیان اینکه  تهیه  این تله فیلم به همت سیمای مرکز فارس و به سفارش معاونت امور استانها با هدف پخش از شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران تولید شده گفت: محله لب آب گذرگاه تماشایی مزین به کوچه باغ‌های مصفا بود و به مسافرانی که از جنوب وارد شیراز می‌شدند چنان آرامشی می‌داد که خستگی هر سفر طولانی و مشقت باری را از یاد می‌بردند.


باغبان‌منش با اشاره به حضور فعال هنرمندان فارسی در سطح ملی گفت: در این کار همه هنرمندانی که جلو دوربین حاضرند فارسی و تعلق خاطر به شیراز دارند و تهیه کننده و کارگردان با تجربه این تله فیلم همه تلاش خود را به کار بسته  و توجه به میل و رضایت مخاطب اولین اولویت کاریشان برای نشان دادن جذابیت های تماشایی شهر شیراز بوده است.


کارگردان خوش ذوق این کار خلاصه داستان تله فیلم «محله لب آب» نیز اظهار داشت: در این فیلم شیراز خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می‌کند، چهارشنبه است و یک روز قبل از تحویل سال نو، دیگ سمنو مش اکبر و آش گوهر خانم براست و قرار است جشن عروسی نیز برپا شود، آقا داماد بهروز نوه مش اکبر و عروس خانم یاسمن نوه گوهر خانم است.


سید اشرف طباطبایی افزود: در بحبوحه عقد و عروسی و چهارشنبه سوری و تحویل سال نو؛ اصلان و شمسی تصمیم گرفته اند به گنجی که زیر منزل مش اکبر است دست یابند. همزمان فرزاد پسر خاله ناف بریده یاسمن هم که خارج از کشور است، سر می‌رسد و همه برنامه‌ها به هم می‌ریزد.


لحظاتی قبل از تحویل سال، اصلان و شمسی در زیر زمین محبوس؛ آب محله قطع و داماد گم می‌شود. در نهایت با صدای ساز و تحویل سال نو آب فواره بالا می‌کشد و عروس و داماد و خانواده به جشن و پایکوبی می‌پردازند.


وی گفت: حضور چشمگیر بازیگران ملی و محلی در «محله لب آب» با لهجه شیرازی، بر جذابیت بصری و حلاوت محتوایی آن دوچندان افزوده و مدت زمان آن نیز ٩٠دقیقه است. 
عوامل این فیلم عبارتند از طراح قصه: علی بازیار، فیلمنامه : سیداشرف طباطبایی و ایمان افشاریان.


در این تله فیلم گوهرخیر اندیش، حسن زارعی، محمود پاکنیت، مهدی فقیه به همراهی بازیگران پیشکسوت محلی چون قاسم بی‌طرف، مسعود شریف و سیدابراهیم رکنی ایفای نقش می‌کنند.


دیگر بازیگران نیز شامل علی بازیار، امیرصادقی، اشکان آبگون، ثریا بناکار، سارا کریمی، ابوالفضل بامداد، الهام رجبی‌نژاد، مریم تسلیمی، سپیده مسرور و پویا چهل تنان هستند.
از حاشیه‌های این تله فیلم می‌توان به شکستگی پای گوهر خیراندیش اشاره کرد که در زمان فیلمبرداری همزمان مشغول نقش‌آفرینی در سریال «هیولا» بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها