تعداد بازدید: ۱۳۴۴
کد خبر: ۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 2020 24 March
رئیس شبکه بهداشت و درمان با بیان این که بیمار جدید مبتلا به کروناویروس بدحال در شهرستان نی‌ریز نداریم، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان تأکید کرد.
وی گفت: «متأسفانه شاهد حضور مهمان‌های زیادی از شهرهای پرخطر در نی‌ریز هستیم که می‌تواند در روزهای آینده شرایط را در شهرستان ما دچار تغییر کند.»

به گفته دکتر داور آل داود، با توجه به این که طبق بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی بیشترین انتقال و سرایت ویروس کووید-19 از طریق پوزهای فروشگاهی و عابربانکها انجام می‌شود، شهروندان باید مراقبتهای لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی افزود: «بهتر است هنگام خرید، کارت توسط مشتری کشیده و دکمه‌های دستگاه پوز توسط فروشنده لمس شود تا انتقال بیماری از این طریق به حداقل برسد.»

آل داود با بیان این که تاکنون تست نزدیک به 40 بیمار مشکوک در بیمارستان شهدای نی‌ریز منفی شده، عنوان داشت: «اگر تست افراد مبتلایی که در روزهای گذشته در قرنطینه خانگی به سر می‌برند منفی شود، آنها نیز می‌توانند به جامعه برگردند.»

گفتنی است تاکنون 5 بیمار مبتلا به کرونا در نی‌ریز شناسایی شده است. یک زن 74 ساله متأسفانه جانش را از دست داد.یک مرد 20 ساله، یک زن 50 ساله و یک مرد ۳۶ ساله در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که حال عمومی آنها خوب گزارش می‌شود.

اما مورد پنجم که یک زن میانسال است، به دلیل وخامت حال، شنبه همین هفته به شیراز اعزام شد که آخرین خبرها از بهبودی حال وی حکایت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان از مردم خواست با توجه به این که موارد اخیر مثبت شده در ارتباط با اهالی شهرستانهای دیگر بوده‌اند، از اقوام و خویشان خود بخواهند که در ایام تعطیلات نوروز از سفر به شهرستان نی ریز خودداری و دید و بازدیدهای عید را هم لغو کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها