تعداد بازدید: ۱۱۳۷
کد خبر: ۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 2020 19 March
با اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، این شهر از شامگاه چهارشنبه ۲۸ اسفندماه از نظر گسترش ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم پنجشنبه به ایرنا گفت: تا عصر چهارشنبه ۲۸اسفند، نمونه آزمایشگاهی۲۹ فرد مبتلا به کرونا در جهرم مثبت شده است.

محمد رحمانیان افزود: تاکنون ۱۳۳ نمونه از بیماران مشکوک گرفته شده و آخرین فرد مبتلا به کرونا در جهرم، زنی ۳۳ ساله بوده که سابقه بیماری زمینه‌ای آسم داشته است.

وی تصریح کرد: هفت بیمار مبتلا به کرونا در جهرم ترخیص شده‌اند و ادامه درمان این بیماران به صورت قرنطینه خانگی انجام می‌شود.

رحمانیان با تاکید دوباره برای عدم خروج از منزل و حضور در تجمعات و میهمانی‌ها، تصریح کرد: دورهمی‌ها و مراسم‌های خانوادگی عامل اصلی در شیوع کرونا در جهرم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان از گروه پرخطر ابتلا به این بیماری به حساب می‌آیند، از مردم خواست دید و بازدیدهای عید را به زمان دیگری موکول کرده تا زنجیره انتقال ویروس از بین برود.

در هفته اخیر شیوع کرونا در جهرم سیر صعودی داشته است به طوری که روز چهارشنبه نتیجه تست هشت نفر به صورت همزمان مثبت اعلام شد.

شامگاه چهارشنبه بلندگوهای سیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خیابان‌های شهر وضعیت قرمز بیماری کرونا را به مردم اطلاع‌رسانی کردند.

کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان جهرم نیز اعلام کرد: با توجه به اعلام هشدار وضعیت قرمز در شهرستان جهرم به لحاظ شیوع و گسترش ویروس کرونا، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کلیه اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی سطح شهرستان،خواهشمند است ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع و اپیدمی آن تا خروج از وضعیت قرمز نسبت به ادامه همکاری در خصوص حفظ جان خویش و خانواده و همشهریان عزیز اقدام شایسته به عمل آورند.

با توجه به اینکه درمان بسیاری از مبتلایان به کرونا ویروس و بهبود یافتن آنان، نیاز است این بیماران ادامه درمان خود را در نقاهتگاه سپری کنند؛ دانشگاه علوم پزشکی جهرم مکانی را به عنوان نقاهتگاه این بیماران در نظر گرفته است و برای این نقاهتگاه، ۵۰ تخت بستری و سایر متعلقات آن اعم از تشک، پتو و بالش، از خیرین درخواست کمک کرده است.

تا روز چهارشنبه ٢٨ اسفندماه ۹۸، یک نفر در جهرم از بیماری کرونا فوت کرده و ۲۲ نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند. از ۲۹ مبتلای به کرونا در جهرم، ۱۵نفر مرد و ۱۴نفر زن بوده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها