تعداد بازدید: ۱۱۵۳
کد خبر: ۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ - 2020 18 March
چاپ کتاب "درآمدی تصویری بر هوش مصنوعی" با ترجمه دشتبان مترجم زبان انگلیسی و دانش آموخته دانشگاه تهران منتشر شد.
هفتمین کتاب دشتبان توسط انتشارات ثالث  همراه با تصویر سازی، و با ترجمه ای روان مفاهیم علمی هوش مصنوعی را برای عموم قابل فهم میکند.

این کتاب نوشته هنری برایتون ، هاوارد سلینا و  ترجمه زهرا دشتبان است و‌ در سایت انتشارات ثالث به صورت نسخه اینترنتی موجود می‌باشد.

انتشارات ثالث فعالیت رسمی خود را از سال 1375 شمسی آغاز کرده است. این انتشارات تاکنون بیش از 1900 عنوان کتاب عمدتا در حوزه های علوم انسانی (ادبیات، دین، تاریخ، فلسفه، علوم اجتماعی، روان شناسی و هنر) منتشر کرده است.

 بسیاری از این کتاب ها با استقبال اهالی فرهنگ روبرو شده و به چاپ های متعدد رسیده است. تحریریه نشر ثالث با بهره از همکاران با تجربه شامل ویراستاران و حروفچینان حرفه ای یکی از ناشران برتر کشور ایران است . 

یکی از اموری که ثالث به طور جدی به آن توجه دارد حضور در مجامع و نمایشگاه های بین المللی کتاب و مذاکره و کسب تجربه در حوزه نشر است. برای این منظور تاکنون در بسیاری از نمایشگاه  های جهانی کتاب نظیر نمایشگاه فرانکفورت، سوئد، ژاپن، کانادا و چین حضور داشته است.

 این انتشارات به قصد ارائه چهره ای مدرن و فرهنگی از ایران و رعایت ضوابط جهانی نشر، تاکنون به طور داوطلبانه بسیاری از کتاب های ترجمه خود را با خرید کپی رایت از ناشران دیگر کشور ها منتشر کرده است.

زهرا دشتبان در گفتگو با ما خواندن این کتاب را به دوستداران علم توصیه کرد و گفت: 
ادراک، هشیاری و تفکر یک راز است. با توجه به ادراک حال حاضر ما، هیچ پاسخی برای مساله ادراک، هشیاری و تفکر مکانیکی وجود ندارد. در بهترین حالت، این بحث به موضوع هدفمند بودن محدود شده است؛ موضوعی که فلاسفه از قرون وسطا در بارة آن مجادله می‌کردند و به غایت و هدف چیز‌ها اشاره داشت و این‌که هشیاری همیشه جزئی از چیزی است که شامل خودِ هشیاری هم می‌شود.

هوش مصنوعی به صورت کاملاً اتفاقی از همین مشکل قدیمی به وجود آمد. هدفمندی واقعاً چیست؟ آیا واقعاً وجود دارد؟ اگر وجود دارد آیا هیچ پایة فیزیکی دارد؟

این مولف و مترجم نی‌ریزی دو کتاب
 به نام‌های Glossary plus activator  لغات کاربردی مکالمه(1392) و Step by step انگلیسی قدم به قدم(1393) را تألیف نموده است و ترجمه کتاب‌های روزگار کوچک(1394)، تخته سیاه (1392) و  آیا آماده هستید( 1398) و فلسفه علم (چاپ ثالث) را انجام داده است.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
در متن خبر کلمه " ه " به صورت "ة " نوشته شده است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها