تعداد بازدید: ۱۰۱۹
کد خبر: ۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ - 2020 16 March
رئیس اداره صمت: برای کالاهای اساسی در نی ریز با مشکل روبرو نیستیم.
رئیس اداره صمت شهرستان نی‌ریز از ثبات در بازار خبر داد و گفت: برای کالاهای اساسی همچون مرغ منجمد، گوشت قرمز، برنج‌هندی، شکر و میوه شب عید تمهیداتی اندیشیده شده است و عاملان توزیع نیز به استان معرفی شده‌اند اما روند بازار به گونه‌ای نیست که مشکلی در تأمین کالاها وجود داشته باشد.

ره‌فرسا با بیان اینکه برای تهیه شکر، عاملان به استان معرفی شده‌اند گفت: در همین هفته شکر یارانه ای، هم برای صنوف و هم برای مردم توزیع خواهد شد.

وی با بیان این که میوه شب عید نیز ۷۲ ساعت قبل از تحویل سال توزیع خواهد شد گفت: با توجه به اینکه اکثر این میوه‌ها در سردخانه هستند همچون سالهای گذشته توزیع آن به روزهای آخر اسفند موکول خواهد شد تا ماندگاری میوه‌ها در ایام عید بیشتر شود.

وی درباره مرغ منجمد و توزیع آن گفت: خوشبختانه در بازار قیمت مرغ گرم بسیار مناسب است و با نوسان روبرو نمی‌باشد و از آنجایی که مردم نی‌ریز از مرغ گرم بیشتر استقبال می‌کنند به همین دلیل علیرغم اینکه سهمیه مرغ منجمد را در اختیار داریم اما عاملان توزیع از آن استقبال نمی‌کنند.

در حال حاضر قیمت مرغ گرم حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌باشد که قطعاً قیمت مرغ منجمد ١٢ هزار تومانی با استقبال روبرو نخواهد شد.

ره‌فرسا با بیان اینکه قیمت تنظیم بازار گوشت قرمز هم بسیار مناسب می‌باشد و در حال حاضر قیمت گوشت کهره و بره حدود ۸۵ هزار تومان است و در بازار رقابتی قیمت  گوشت با کیفیت پایین‌تر به ۶۳ هزار تومان می‌رسد گفت: حتی پیش‌بینی ما این است که قیمت گوشت علیرغم اینکه در سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال افزایش می‌یافت با کاهش روبه‌رو شود.

در ارتباط با برنج هم اختلاف چندانی بین قیمت برنج هندی یارانه‌ای و برنج آزاد وجود ندارد.

از طرفی با توجه به اینکه احتکار خانگی در این روزها وجود ندارد و خوشبختانه عرضه و تقاضا به صورت مناسب می‌باشد  نگرانی و دغدغه‌ای در این ارتباط نداریم هرچند اگر احساس کنیم در رابطه با محصولات اساسی با کمبود روبرو شویم اقدام به توزیع محصولات تنظیم بازار خواهیم کرد.

خوشبختانه در این ارتباط استان برای تخصیص سهمیه سقفی را برای شهرستان‌ها مشخص نکرده است.

عنایت‌اللهی مسئول ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی نی‌ریز با اعلام اینکه برای تنظیم بازار در ایام پایان سال ۶۰۰ تن گوشت منجمد وارداتی با قیمت هر کیلو ۳۸ هزار تومان و ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد داخلی با قیمت هر کیلو ۱۱۸۰۰ تومان در ورودی سردخانه‌های اداره کل پشتیبانی امور دام استان است عنوان کرد: به این قیمت‌ها هزینه‌هایی همچون کرایه و نگهداری افزوده می‌شود که البته چندان زیاد نیست اما باید اداره صنعت، معدن و تجارت نیاز بازار را ببیند و بعد اقدام به توزیع این اقلام کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها