تعداد بازدید: ۱۱۳۲
کد خبر: ۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 2020 08 March
یادداشت اختصاصی
محمد جلالی دبیر خبر

خبر از آنجا آغاز شد که معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اسامی داروخانه‌های توزیع کننده ماسک در شیراز را اعلام کرد و گفت: با توجه به پیشگیری‌های انجام شده برای تأمین نیاز شهروندان به ماسک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای افراد دارای علائم بالینی نظیر سرفه و عطسه، کار تهیه و توزیع ماسک در ۷۹ داروخانه شیراز انجام شده است. 

هر چند در این بین نامی از داروخانه‌های شهرستانی برده نشد!

در این بین گویا همه دست به دست هم داده‌اند تا ماسک‌ها به دست مردم برسد.

بر اساس آنچه که محمدجواد خوشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده در استان فارس یک کارخانه تولید ماسک و ملزومات مربوط وجود دارد که پیگیری‌های لازم جهت صدور مجوز و عرضه این کارخانه صورت گرفته است. کارخانه تولید ماسک اکنون با تولید ۴۰ هزار ماسک در روز فعال است.

حتی کار به جایی رسیده که دختران فنی حرفه‌ای نی‌ریز و کازرون نیز با تولید ماسک کمر همت بسته‌اند و با رعایت تمام اصول بهداشتی، روزانه اقدام به تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی بیمارستانی می‌کنند. همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گفته ٢١ کارخانه در استان فارس آماده تغییر خط تولید برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند اما با تمام این تمهیدات کافی است به داروخانه‌ها یا مراکز کالای پزشکی مراجعه کنید؛ نه تنها می‌گویند از ماسک و مواد ضدعفونی خبری نیست بلکه با برخورد سردی مواجه می‌شوید!!

با این شرایط یک سؤال اساسی باقی می‌ماند و آن اینکه اگر کسی مشکوک به بیماری کرونا باشد و بخواهد خود را قرنطینه خانگی کند و لوازم اولیه حفاظتی را برای خود تهیه کند چه باید بکند؟

به نظر می‌رسد مسئولان استانی و شهرستانی باید وارد عمل شده و بررسی کنند تا ماسک‌‌های موجود با نظارت بیشتری توزیع شوند و در نی‌ریز تعداد و مکان‌های دارای ماسک، مواد ضد عفونی و دستکش را از طریق جرائد اعلام رسمی کنند.

با توجه به مثبت شدن و فوت یک نفر در نی‌ریز که تا روز چهارشنبه ١٤ اسفندماه تنها مورد در فارس بود باید حساسیت‌ها در این شهر بالاتر رفته و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده بیشتری نسبت به دیگر شهرها در اختیار مردمان این دیار قرار گیرد.

انتظار می‌رود هر چه سریعتر برای تأمین و تهیه لوازم بهداشتی اولیه از جمله ماسک و مواد ضد عفوفی چاره‌ای اندیشیده شود تا حداقل‌ها در این شرایط بحرانی به وفور یافت شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها