تعداد بازدید: ۱۴۱۱
کد خبر: ۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 2020 07 March
لطفا در همه گروهها نشر دهیم و برای تمامی دوستان و اشنایان خود بفرستیم.
داور ال داود رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز: مدتی است که کشور عزیزمان ایران دستخوش ناملایماتی گشته که سلامتی تک تک ما و عزیزانمان را در معرض خطر قرار داده است. 

کوچک و بزرگ، پیر و جوان، همه و همه در معرض یک بیماری به نام کرونا قرار گرفته اند. تعداد زیادی از هموطنان ما در سراسر کشور تا کنون با این بیماری دست و پنجه نرم کردند و با لطف پروردگار بر آن فائق آمدند و متاسفانه عده ای هم به دلیل داشتن بیماریهای زمینه ای، ضعف سیستم ایمنی و بعضا بدون هیچ علت زمینه ای، جان خود را از دست دادند. 

این در حالی است که این بیماری به دلیل توانایی سرایت بسیار بالای خود، سلامتی تعداد کثیری از هموطنان را که هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند، تهدید میکند.

حال، مهمترین سوال این است که چه کنیم تا سرایت این بیماری را به حداقل برسانیم و سلامتی خود و عزیزانمان را تضمین نماییم؟ 

پاسخ این است: مهربانی. ولی چگونه؟

خواهر و برادر عزیز، همانا تنها راه برون رفت از این بحران، اتحاد، اتحاد و اتحاد می باشد. بیایید در این برهه از زمان، تمام همت و توان خود را به کار ببریم و با هم متحد شویم. 

بدانیم که در بیماریهایی که بصورت همه گیری گسترش می یابند، حفظ سلامتی خود و عزیزانمان دقیقا در گرو سلامتی همسایه ها، دوستان و سایر همشهری های ما خواهد بود.

مهمترین عامل برای شکستن زنجیره انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، قرنطینه خانگی و جلوگیری از تماس های بین فردی است. بی شک خانه ما بهداشتی ترین و امن ترین مکان برای ما و عزیزان ماست. پس بیایید از خانه خارج نشویم، مگر در موارد کاملا ضروری. از حضور در خیابان ها، بانک ها، فروشگاهها، باشگاههای ورزشی و کلیه اماکن عمومی بپرهیزیم و از هرگونه تجمع جدا خودداری کنیم.

و اما مهربانی...

مطمئنا عزیزانی وجود دارند که در این آخر سال باید اجاره مغازه و خانه های خود را بدهند ، مغازه دارهایی هستند که برای کسب روزی حلال باید به فروش اجناس خود بپردازند تا جواب گوی طلبکارانشان باشند. مردمان بسیاری که در گیر وام و قسط های عقب مانده بانکی هستند . 

طلب کاران و صاحب خانه و صاحب مغازه هایی که به دنبال وصول طلب های خود می باشند. 

 چرا ما مردمان فهیم و بزرگوار نی ریز که عقبه ای بسیار طولانی در تاریخ و فرهنگ ایران زمین داریم، شروع کننده یک پویش مهربانانه و خدا پسندانه نباشیم؟ بیائیم، بخاطر حفظ سلامتی که همانا بزرگترین سرمایه بشری است، از مادیات بگذریم و یکی دو ماه برای وصول طلب های خود، وصول اجاره بها، قسط وام بانکی و غیره و غیره، بهم فرصت دهیم،به همسایگان نیازمند خود کمک کنیم و شرایط را برای ماندن در خانه برای سایر هموطنانمان میسر نماییم تا سلامتی آنها، خودمان، عزیزانمان و در یک کلام سلامتی کل جامعه را تضمین نماییم.

بیایید با توکل بر خدا و همت و تلاش تک تک شما مردم عزیز و بزرگوار شهرستان نی ریز، پویش "مهربانی کنیم تا سلامت باشیم" را آغاز و شهرستان نی ریز را به عنوان الگویی برای سایر شهرهای ایران تبدیل کنیم و به همه ایران درس مهربانی، گذشت و فداکاری بیاموزیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها